20-letnie BMW Serii 3 E90 za 15 tys. zł to największy magnes na Polaków. Wydało się, w co klikamy na Otomoto

Serwis ogłoszeniowy Otomoto ujawnił, które oferty używanych samochodów osobowych najczęściej klikano w 2024 r. Okazuje się, że najczęściej internauci wchodzili w oferty BMW Serii 3, generacji E90, czyli nawet 20-letnich modeli, które można dostać i za 15 tys. zł. Co jeszcze przyciągało uwagę Polaków?

BMW Serii 3 E90
Podaj dalej

Jak czytamy w najnowszym raporcie Otomoto, w minionym roku klienci indywidualni zarejestrowali łącznie 3 miliony samochodów używanych, w tym importowanych. To 28 proc. więcej niż jeszcze rok wcześniej. Realia finansowe Polaków sprawiły, że osoby fizyczne w zdecydowanej większości (73 proc.) decydowały się na auta ponad 10-letnie. Widać to też w rankingu najczęściej wyświetlanych ofert.

BMW Serii 3 E90
BMW Serii 3 E90. // fot. materiały prasowe

BMW Serii 3 największym marzeniem

Pierwsze miejsce zajęło bowiem BMW Serii 3, które miało 3,12 proc. udziału w wyświetleniach na Otomoto. Najczęściej poszukiwaliśmy piątej generacji E90 (lata 2005-2012) lub szóstej F30 (2012-2018). Te modele mają wiele ciekawych ofert w przedziałach cenowych 15-30 tys. zł, który jest uznawany za bezpieczny budżet na używane auto.

Audi A4 2008
Audi A4 B8. // fot. materiały prasowe

Drugie miejsce w rankingu wyświetleń miały oferty na Audi A4 (2,29 proc.). Polacy poszukiwali szczególnie generacji B8 z lat 2007-2015) oraz najnowszej i zarazem ostatniej B9 (2015-2024). Bardzo podobnym zainteresowaniem co A4-ka cieszył się powracający na podium rankingu Volkswagen Golf (2,19 proc.). W jego przypadku internauci polowali na okazję siódmej generacji, czyli modeli z lat 2012-2020.

volkswagen-golf-ceny
Volkswagen Golf VII. // fot. materiały prasowe

Niewiele do podium zabrakło BMW Serii 5, które miało 2,15 proc. udziału w wyświetlaniach. Najczęściej upatrywano generacją tego luksusowego modelu była F10, czyli z lat 2010-2017. Oczywiście, przy takim zamiłowaniu do kilkunastoletniej klasy premium, w czołówce nie mogło zabraknąć Audi A6 (1,69 proc.). Tu królowała generacja C7 (od 2011 r.).

BMW Serii 5 F10
BMW Serii 5 F10. // fot. materiały prasowe

Powyżej półtora procent udziału w wyświetleniach miał jeszcze tylko Opel Astra (1,55 proc.). Jednak bardzo wiele modeli było naprawdę blisko tego rezultatu. Czołową dziesiątkę uzupełniły bowiem Skoda Octavia (1,49 proc.), Mercedes-Benz Klasa E (1,47 proc.), Volkswagen Passat (1,45 proc.) i Mercedes-Benz Klasa C (1,43 proc.).

Audi A6 C7 2012
Audi A6 C7. // fot. materiały prasowe

Niemieckie marki brylują

Wszystkie marki z Top 10 modeli mają zatem niemiecki rodowód lub właścicieli. Ma to przełożenie na czołową dziesiątkę wyświetleń używanych aut osobowych według marek. Podium tworzą tam legendy segmentu premium, czyli BMW (10,84 proc.), Audi (10,10 proc.) i Mercedes-Benz (8,64 proc.). Za czwartym Volkswagenem (8,64 proc.) widać dopiero pierwsze nie-niemieckie brandy. Konkretnie: Forda (6,13 proc.) i Toyotę (4,85 proc.). Najchętniej poszukiwanymi markami były jeszcze Opel (4,65 proc.), Skoda (3,93 proc.), Renault (3,66 proc.) i Volvo (3,61 proc.). Ciekawostką z raportu jest też fakt, że w kontekście używanych osobówek, Polacy częściej wyświetlali oferty ze skrzynią automatyczną niż manualną.

Przeczytaj również