Źródła Motorsport News wskazują, że wszystko jest już dograne, ale na oficjalne ogłoszenie trzeba będzie poczekać do końca sezonu. Młody Fin musi wypełnić swoje zobowiązania wobec Skody, z którą zalicza program w mistrzostwach WRC 2 Pro.
W grze była nie tylko Toyota
Co prawda kontrakt z czeską marką obowiązuje jeszcze na 2020 r., ale szef Skoda Motorsport, Michal Hrabanek mówił już, że nie będzie robił przeszkód w dalszym rozwoju Rovanpery. Zresztą najbardziej wpływowy menedżer w WRC, Timo Jouhki potwierdził, że jego podopieczny posiada w kontrakcie odpowiednią klauzulę na możliwość odejścia do fabrycznego teamu WRC. Ujawnił także, że negocjacje prowadzone były także z Hyundaiem i M-Sport Fordem.
Jeżeli transfer do Toyoty potwierdzi się, to kierowca obchodzący 1 października swoje 19. urodziny zostałby najmłodszym kierowcą fabrycznym w WRC na pełen etat. Aktualnie ten rekord dzierży Jari-Matti Latvala, który zaliczył pełny sezon z Fordem w wieku 22 lat. W barwach producenta spod znaku błękitnego owalu wystąpił już jako 18-latek w Rajdzie Akropolu w 2003 r., ale wtedy nie był to kompletny program startów.
Nie jest tajemnicą, że kierujący zespołem Toyota Gazoo Racing, Tommi Makinen od dawna zabiega o zabezpieczenie usług syna Harriego Rovanpery (niegdyś także fabrycznego kierowcy w WRC – przyp. red.). Już w 2017 r. Kalle miał okazję przetestować Yarisa WRC. Już wtedy głośno mówiło się o przyklepaniu porozumienia. Menedżer talentu z Jyvaskyla wtedy uznał jednak, że lepiej będzie przygotować go poprzez starty w WRC 2 i WRC 2 Pro. Na zakończenie tegorocznego sezonu Rovanpera będzie mieć zaliczony start w każdym rajdzie z kalendarza WRC.
Niekomfortowo dla Tanaka?
Nadal nie wiadomo też jak może wyglądać przyszłoroczny skład Toyoty. Szef M-Sport Forda, Malcolm Wilson próbuje nakłonić do powrotu Ott Tanaka. Choć w Toyocie obecnie czuje się znakomicie, to pojawienie się Rovanpery może zakłócić nieco jego status absolutnego lidera. Istnieją obawy o to, że Makinen może faworyzować swojego rodaka.
Na cenzurowanym są z kolei Kris Meeke i Jari-Matti Latvala. Obaj popełniają błędy i prawdopodobnie jeden z nich opuści ekipę z Puuupoli po sezonie 2019. W przypadku odejścia Tanaka, obaj raczej mogliby liczyć na pozostanie. Trzeba jednak pamiętać, że na rynku swojego miejsca w WRC wciąż poszukują uznawani za regularnych: Hayden Paddon, Craig Breen i Mads Ostberg.
Największy rajdowy talent na świecie zamieni kombinezon na wojskowy mundur