100% oryginał Renault Megane Coupe z silnikiem od Williamsa, wystawiony w Polsce za bezcen. "Jedyne takie w Europie"

Jeśli ktoś interesował się motoryzacją w latach 90′, to z pewnością jednym z obiektów jego westchnień było Renault Megane Coupe. Tak, chodzi o pierwszą generację „meganki”, rozsławioną m.in. w rajdach za sprawą spektakularnego kitcara, czyli Maxi Megane. 30 lat temu każdy marzył, aby mieć egzemplarz obowiązkowo w żółtym lakierze. Teraz w Polsce zrodziła się ku temu świetna okazja.

Renault Megane Coupe 2.0 16V F7R
Podaj dalej

Jakie osiągi miało Renault Megane Coupe 2.0 16V F7R

Choć już za późno, aby uzupełnić ozdoby w wielkanocnym koszyczku, to z pewnością znalazłyby się osoby, które zamiast żółtego kurczaczka, do święconki zapakowałyby żółte Renault Megane Coupe 2.0 16V. Ten wyjątkowy model miał pod maską, jak nazwa wskazuje, 2-litrowy (1998 cm3), 4-cylindrowy, 16-zaworowy silnik benzynowy o mocy 147 KM (osiągane przy 6000 obr.).

Renault Megane Coupe 2.0 16V F7R
fot. Dom Klasyków

Jednostka Renault o oznaczeniu F7R znana już była z innego szalonego hot hatcha, czyli Clio Williams. W przypadku lekkiego Megane Coupe, pozwalało to na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy. V-max tego 2-drzwiowego coupe to 226 km/h.

Renault Megane Coupe 2.0 16V F7R
fot. Dom Klasyków

Warto dodać, że był to samochód, którym naprawdę trzeba było umieć jeździć. Nie było wtedy ABS-u, kontroli trakcji i innych wspomagaczy. Jednocześnie pojazd był bardzo bezpieczny, bo miał 2 poduszki powietrzne, a na tylnej kanapie były 3-punktowe pasy (wtedy jeszcze zazwyczaj dawano tylko biodrowy).

Renault Megane Coupe 2.0 16V F7R
fot. Dom Klasyków

Jedyne takie w Europie i to w Polsce

Teraz jest dobra okazja na to, aby samemu wejść w posiadanie tego cudeńka. W Polsce na sprzedaż wystawiono kapitalnie odrestaurowany egzemplarz z przebiegiem zaledwie 113 000 km (auto z obszerną dokumentacją). Sprzedający jest niebyle kim, bo to współzałożyciel miesięcznika Classicauto (Piotr Życzyński), który sprowadził ten model ze Szwajcarii. Z jego deklaracji wynika, że auto nadal na większości nadwozia ma pierwszy lakier. Meganka dostała w Polsce serwis detailingowy oraz mechaniczny (rozrząd, nowy wydech).

Renault Megane Coupe 2.0 16V F7R
fot. Dom Klasyków

Gdzie nie spojrzeć, auto jest oszałamiająco czyste i zadbane. Jednak największe wrażenie robi fakt, że taki stan ujrzymy pod spodem auta. Podłoga wygląda jak nowa. „Drugiego takiego w tym kolorze i w takim stanie nie ma nigdzie obecnie na sprzedaż w Europie” – zapewnia Piotr Życzyński. Warto podkreślić, że pojazd ma naprawdę bogate wyposażenie jak na prawie 30-letni egzemplarz (z 1996 r.). Nie brakuje klimatyzacji, komputera pokładowego czy nagłośnienia Renault Phillips. Każdy, kto chce bliżej zapoznać się z ofertą tego kultowego auta może zobaczyć ogłoszenie tutaj. Zwłaszcza że cena wydaje się uczciwa (69 999 zł).

Renault Megane Coupe 2.0 16V F7R
fot. Dom Klasyków

Przeczytaj również