W tym roku do World RX nie przystąpił zespół Forda. Wycofanie zapowiedziała także ekipa Audi Sport, która do końca sezonu wspiera ekipę Mattiasa Ekstroma. Odejście Peugeota oznacza, że na placu boju pozostanie jedynie Volkswagen, który totalnie zdominował tegoroczny sezon.
https://www.facebook.com/TimmyHansen21/photos/a.284811258209180/3150249338332010/?type=3&theater
Taka tendencja może nieco dziwić, ponieważ promotor ciągle stara się o jak najwyższy prestiż dla mistrzostw świata. Niedawno zapowiedziano, że sezon 2019 wystartuje na znanym z F1 torze Yas Marina w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Podpisano także 5-letni kontrakt z gospodarzami Spa-Francorchamps.
Odwrót fabrycznych zespołów może mieć związek z elektryczną rewolucją kategorii Supercars, którą ostatnio odwleczono z 2020 na 2021 r. Niektóre z ekip mogą zakończyć wystawianie oficjalnego zespołu, aby przygotować się technologicznie do nowej rzeczywistości. Dyrektor generalny Peugeota, Jean-Philippe Imperato potwierdził, że marka koncentruje swoje siły na rozwoju sportowych aut elektrycznych, dlatego program w WRX musiał zostać zakończony.
Peugeot will concentrate its resources on developing these new vehicles and has therefore decided to withdraw from the WRX championship at the end of the 2018 season, whose evolution towards electrification is uncertain.
— Jean-Philippe Imparato (@JPImparato) October 18, 2018
Promotor zapewnia, że w 2021 r. zobaczymy przynajmniej 3 fabryki na liście zgłoszeń. Inną sprawą jest, że rywalizacja z Volkswagenem to gwarantowane pasmo porażek dla rywali, co pokazała nie tylko seria World RX, ale i WRC, a wcześniej Rajd Dakar.
Co z Loebem?
Wycofanie się Peugeota może stanowić zwrot w karierze 9-krotnego rajdowego mistrza świata, Sebastiena Loeba. Rekordzista WRC zarzekał się, że nie powróci do swojej koronnej dyscypliny, ale w obliczu końca fabrycznego programu i zachęt ze strony Citroen Racing, być może w pewnym stopniu mógłby zaangażować się w starty w WRC. Pełny sezon wydaje się jednak wykluczony. Kierowcami Citroena w Rajdowych Mistrzostwach Świata będą Sebastien Ogier i Esapekka Lappi. Szczególnie ten pierwszy raczej nie podpisałby kontraktu z ekipą z Wersalu, gdyby nie dostał gwarancji braku pełnego powrotu Loeba. Jednak pojedyncze starty Alzatczyka w trzecim samochodzie wciąż wydają się realne. W przyszłym tygodniu Sebastien Loeb i Daniel Elena zaliczą Rajd Katalonii w fabrycznym Citroenie C3 WRC.