Argentyna to kraj, w którym rynek nowych samochodów przeżywa duży rozrost. Z danych ACARA wynika, że od stycznia do sierpnia 2025 r. zarejestrowano tam 420 598 samochodów, czyli o 65,9 proc. więcej niż rok temu. To także najlepszy wynik od 7 lat (przed pandemią w 2018 r. po 8 miesiącach rynek miał 627 612 rejestracji). W samym sierpniu na argentyńskie drogi wyjechało 51 509 nowych aut.

5 modeli w walce o miano bestsellera
Spory wpływ na te rezultaty ma ponad dwukrotny wzrost sprzedaży (+107,5 proc.) Toyoty Yaris w sierpniu. Z liczbą 3 781 rejestracji model wciąż bazujący na trzeciej generacji pewnie wygrał miesiąc i pnie się w górę rankingu sprzedaży. Po 8 miesiącach nadal otwiera go tani sedan, Fiat Cronos (23 924 szt.). Jednak Toyota Yaris (22 981 szt.) szybko pnie się w górę i po sierpniu jest już druga. Zepchnęła na trzecie miejsce ubiegłorocznego bestsellera, Peugeota 208 (22 901 szt.).

W rywalizacji o całoroczny triumf jest też pickup, Toyota Hilux (22 077 szt.). Za nią w rankingu są jej rywale z segmentu, czyli Ford Ranger (18 468 szt.) i Volkswagen Amarok (18 338 szt.). Trio pickupów w tym roku radzi sobie lepiej niż Volkswagen Polo (16 550 szt.) i Toyota Corolla Cross (14 160 szt.). Czołową dziesiątkę uzupełniają SUV-y: Volkswagen Taos (13 152 szt.) oraz Chevrolet Tracker (12 806 szt.). Do Top 10 zaczyna jednak mocno dobijać Peugeot 2008 (11 341 szt.). Jego rejestracje wzrosły o 1 858,7 proc.

Yaris ratuje prowadzenie Toyoty
Rosnąca forma Yaris pozwala utrzymać Toyocie prowadzenie w rankingu marek. Po 8 miesiącach ma 72 517 rejestracji, ale w tym roku mocnym konkurentem jest Volkswagen (70 450 szt.). Fiat (57 105 szt.) obsadza najniższy stopień podium, natomiast do czołowej piątki wskoczyło Renault (42 836 szt.) przed Peugeota (37 538 szt.). Z Top 5 wypadł Ford (33 513 szt.) i mocno podgnił go Chevrolet (32 182 szt.). W Argentynie głównym rywalem Citroena (17 976 szt.) jest Jeep (16 165 szt.). Najlepszą dziesiątkę zamyka Nissan (10 858 szt.).