Wybierasz się na Track Day, ale nie wiesz która opona będzie najlepsza?

Dziś coraz bardziej popularnym sposobem spędzania czasu i rozrywki jest udział w Track Day’ach. Dostęp do torów wyścigowych jest dużo łatwiejszy, a godzinka czy dwie upalania na torze nie zabiją naszego domowego budżetu. Jak w najlepszy sposób dobrać opony do tego typu zabawy?

Podstawowym pytaniem, jakie będziemy musieli zadać sobie przed dokonaniem wyboru, to czy zamierzamy na tych oponach jeździć także na codzień. Dziś już co prawda nie ma to tak wielkiego znaczenia, jak kiedyś, ale ułatwi nam dalsze rozważania na ten temat.

Spore grono kierowców decyduje się na taką oponę, na której spokojnie będzie można dojechać na tor, pobawić się, a potem wrócić bezpiecznie do domu – i to w każdych warunkach atmosferycznych.

Opona drogowa zatwierdzona na tor

Taką oponą jest Michelin Pilot Sport 4S, montowany w nowych modelach Ferrari, Mercedes AMG, czy Porsche. To tzw. opona drogowa zatwierdzona do jazdy po torze, a jej bieżnik jest bliźniaczy do tego stosowanego przez zawodników Formuły E.

Pilot Sport 4S jest połączeniem bardziej ekstremalnych Pilot Super Sport i Pilot Sport Cup 2R, który wciąż zachowuje fantastyczne wyniki pod względem trwałości, czy zachowania na mokrej nawierzchni.

W kontekście Track Day’ów, ten produkt będzie idealny dla samochodów, którymi planujemy jeździć także (a właściwie to przede wszystkim) na publicznych drogach. Jeśli zamierzacie ścigać się np. Fordem Fiesta ST, czy SEATem Leonem Cupra, albo nieco mocniejszymi Porsche Caymanem, czy Mercedesem AMG GT – ta opona będzie dla was idealna.

Inżynierowie zadbali również o to, by opona zapewniała maksymalnie możliwe wysokie osiągi na każdym etapie życia produktu, a nie tylko gdy są nowe. W ten sposób podkreśla swoje zaangażowanie w konstruowanie produktów, których parametry w trakcie użytkowania są utrzymywane na jak najwyższym poziomie. Mowa oczywiście o formule „Long Lasting Performance”, którą od dłuższego czasu promuje francuski Michelin.

A może torowa z zatwierdzeniem na drogę?

Jeśli jednak pod maską waszego pojazdu rozbrzmiewa nieco więcej niż 200-300 koni mechanicznych, warto zastanowić się nad nieco bard

Wybierasz się na Track Day, ale nie wiesz która opona będzie najlepsza?
Podaj dalej

Podstawowym pytaniem, jakie będziemy musieli zadać sobie przed dokonaniem wyboru, to czy zamierzamy na tych oponach jeździć także na codzień. Dziś już co prawda nie ma to tak wielkiego znaczenia, jak kiedyś, ale ułatwi nam dalsze rozważania na ten temat.

Spore grono kierowców decyduje się na taką oponę, na której spokojnie będzie można dojechać na tor, pobawić się, a potem wrócić bezpiecznie do domu – i to w każdych warunkach atmosferycznych.

Opona drogowa zatwierdzona na tor

Taką oponą jest Michelin Pilot Sport 4S, montowany w nowych modelach Ferrari, Mercedes AMG, czy Porsche. To tzw. opona drogowa zatwierdzona do jazdy po torze, a jej bieżnik jest bliźniaczy do tego stosowanego przez zawodników Formuły E.

Pilot Sport 4S jest połączeniem bardziej ekstremalnych Pilot Super Sport i Pilot Sport Cup 2R, który wciąż zachowuje fantastyczne wyniki pod względem trwałości, czy zachowania na mokrej nawierzchni.

W kontekście Track Day’ów, ten produkt będzie idealny dla samochodów, którymi planujemy jeździć także (a właściwie to przede wszystkim) na publicznych drogach. Jeśli zamierzacie ścigać się np. Fordem Fiesta ST, czy SEATem Leonem Cupra, albo nieco mocniejszymi Porsche Caymanem, czy Mercedesem AMG GT – ta opona będzie dla was idealna.

Inżynierowie zadbali również o to, by opona zapewniała maksymalnie możliwe wysokie osiągi na każdym etapie życia produktu, a nie tylko gdy są nowe. W ten sposób podkreśla swoje zaangażowanie w konstruowanie produktów, których parametry w trakcie użytkowania są utrzymywane na jak najwyższym poziomie. Mowa oczywiście o formule „Long Lasting Performance”, którą od dłuższego czasu promuje francuski Michelin.

A może torowa z zatwierdzeniem na drogę?

Jeśli jednak pod maską waszego pojazdu rozbrzmiewa nieco więcej niż 200-300 koni mechanicznych, warto zastanowić się nad nieco bardziej ekstremalną oponą. Michelin Pilot Sport Cup 2 R, bo o nim mowa, to w przeciwieństwie do Pilota Sport 4S opona na tor, zatwierdzona do użytku drogowego.

Co to oznacza w praktyce? Po 1. nasze czasy okrążeń będą zdecydowanie lepsze i łatwiej będzie utrzymać nam równe tempo. Ponadto, na torze wyścigowym będziemy mogli zrobić więcej kilometrów niż na innych oponach.

To opona idealna dla wszystkich sportowych samochodów BMW M, Mercedes AMG, Porsche, Ferrari, czy Lamborghini. Wszystko to za sprawą kontraktu firmy Michelin na dostawę opon dla wielu światowych serii wyścigowych i rajdowych (w tym WRC, WEC, Formuła E, czy Dakar). To nie tylko sukces biznesowy i marketingowy. To przede wszystkim unikatowe pole badawczo-rozwojowe do opracowywania jeszcze lepszego ogumienia dla użytkowników samochodów cywilnych.

Największy gabaryt

Francuski producent nie pozostaje obojętny na potrzeby, jakie generują co raz mocniejsze i szybsze samochody typu SUV. Dziś nie musimy się już ograniczać i korzystać na Track Day’ach tylko z małych i zwinnych aut sportowych. Osiągi SUVów coraz częściej wystarczają do tego, by zostawić za sobą większość innych kierowców na torze z tyłu.

Nadejście tegorocznej wiosny jest szczególne dla marki Michelin, która dołożyła ostatni klocek do swojej układanki o nazwie „Pilot Sport 4 SUV”. Sportowa opona mająca rajdowe i wyścigowe geny doczekała się swojej odmiany dla co raz bardziej popularnych (i mocniejszych) samochodów typu SUV.

Najnowszy produkt francuskiego koncernu, Michelin Pilot Sport 4 SUV, jest ostatnim elementem w linii Pilot Sport Range, znanej z takich opon high performance jak Michelin Pilot Sport 4S, czy Michelin Pilot Sport 4. Ta gama charakteryzuje się DNA ściśle związanym z motorsportem.

Cechą charakterystyczną całej linii „Pilot Sport” jest niespotykana dotąd „inteligencja”. Opona należy do najbardziej ekstremalnych odmian sportowego ogumienia. W teorii nie powinna więc nadawać się do jazdy na mokrej nawierzchni, a jej żywotność powinna być niewielka. Nic bardziej mylnego.

Jak pokazują testy przeprowadzane przez TUV i Dekrę, Pilot Sport 4 SUV ma najlepsze wyniki w hamowaniu na mokrej i suchej nawierzchni. Jest także numerem 1 pod względem trwałości. W porównaniu do swoich konkurentów, użytkownicy opony Pilot Sport 4 SUV będą mogli pokonać dystans większy o średnio 25%.

Przeczytaj również