Autobusy trafią do GS Buss – spółki zależnej Göteborgs Spårvägar i Urzędu Transportu Publicznego Västtrafik. Pojazdy są zaprojektowane przez polskich inżynierów pracujących we wrocławskiej fabryce Volvo, tutaj też zostaną wyprodukowane i stąd pojadą do Göteborga.
Västtrafik, operator transportu publicznego w Goeteborgu, ma ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Obejmują one m.in. zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 80% do 2020 r., zwiększenie do 95% odsetka pojazdów komunikacji miejskiej wykorzystujących energię odnawialną oraz zmniejszenie hałasu generowanego przez ruch uliczny. W Göteborgu już dziś kursuje ponad 60 hybrydowych autobusów marki Volvo, a po zakończeniu dostaw jesienią przyszłego roku będzie ich niemal 100.
Nowe autobusy będą kursować na linii 60 pomiędzy Redbergsplatsen i Masthugget, a także na liniach 59 i 62. Zostaną wyposażone w akumulatory o pojemności 200 kWh, ładowane na przystankach końcowych oraz w zajezdni. Infrastrukturę do ładowania akumulatorów zapewni firma GS Buss. Autobusy zostaną dostarczone w III kwartale 2019 roku.
Serwisowaniem pojazdów, jak również ich akumulatorów, zajmie się Volvo, na podstawie stałych comiesięcznych opłat.
Szwedzki producent ogłosił niedawno sprzedaż 23 elektrycznych autobusów do holenderskiego miasta Leiden i kolejnych 17 sztuk do Oslo. Do tej pory Volvo podpisało umowy na dostawę takich pojazdów do Wielkiej Brytanii, Danii, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Polski, Singapuru i Szwecji. Poza w pełni elektrycznym autobusem 7900 Electric oferta firmy obejmuje m.in. „klasyczne” modele hybrydowe hybrydy plug-in.
Volvo sprzedało dotychczas ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.
Źródło: orpa.pl