Wrócę na rajdowe odcinki!

Wrócę na rajdowe odcinki!

Podaj dalej

Mam okazję tu być i wykonywać pracę z użyciem najlepszych możliwych narzędzi. Nigdy nie miałem takiej opcji w rajdach. Tam byłem tylko kierowcą prywatnym i musiałem płacić M-Sportowi za przygotowanie dla mnie samochodu. Co za tym idzie, tak naprawdę nigdy nie było mi pisane tam wygrać – wspomina Ken Block

Podczas spotkania zawodników z mediami, tuż przed pierwszą rundą Rallycrossowych Mistrzostw Świata w Barcelonie mieliśmy okazję porozmawiać z Kenem Blockiem. Popularny Amerykanin odniósł się do kilku istotnych kwestii ze świata rallycrossowego, ale i nie tylko.

Powrót na rajdowe odcinki?

Na pewno wrócę jeszcze na odcinki. Na razie jednak skupiam się na rallycrossie, bo jestem tu kierowcą fabrycznym. Tutaj mam kontrakt, mamy świetnych sponsorów, świetny samochód, doskonały zespół, fantastycznego partnera, jesteśmy nastawieni na sukces. Kiedy to się wszystko skończy, na pewno wrócę na rajdowe odcinki – kontynuował Ken Block.

Kto będzie rozdawał karty?

Faworyt? Powiedział bym, że broniący mistrz. Mają w garści oba tytuły, indywidualny oraz dla producentów. Ich auto jest bardzo dobrze rozwinięte. Należy też pamiętać, że w tym roku mamy nowsze samochody, więc dla wszystkich będzie to zaczynanie pracy niemal od nowa.

My mieliśmy taki rok w ubiegłym sezonie. Teraz mamy tę przewagę, że posiadamy odpowiednie ustawienia na każdy tor, jesteśmy bardzo mocni i przy odrobinie szczęścia uważam, że stać nas na walkę o tytuł.

Cele na sezon?

To drugi rok z tym samochodem. Jesteśmy znaczenie pewniejsi, wiemy o nim już dosyć sporo. Celem dla teamu na pewno będzie walka o czołowe lokaty w klasyfikacji, wspólnie z Andreasem Bakkerudem będziemy starali się wygrywać też pojedyncze rundy. W rallycrossie ogromną rolę odgrywa szczęście. On by chciał wygrać, ja bym chciał wygrać, to bardzo zdrowe podejście, szczególnie w perspektywie walki o tytuł dla teamu.

Rozmiar Focusa?

Wydaje mi się, że rozmiar tak naprawdę nie ma znaczenia. Czucie kontroli takiego samochodu dostarcza o wiele więcej emocji i atrakcji, szczególnie na długich prostych, więc czasami to nawet przewaga, że Focus jest większy. Te ustawienia, które mamy, powinny naprawdę przynieść doskonałe efekty w tym sezonie.

Cała rozmowa z Kenem Blockiem ukaże się już w następnym wydaniu Magazynu Rajdowego WRC, pod koniec kwietnia. Bądźcie czujni!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News