Królowa klasy R5/Rally2
Zmodernizowany pojazd po przejechaniu tysięcy kilometrów testowych na asfalcie, szutrze, śniegu i lodzie szybko zyskał popularność. Celem marki było opracowanie samochodu, który mógłby dać zawodnikom jeszcze więcej możliwości niż poprzednik. Auto pozwalało zdobyć wiele mistrzowskich tytułów, a o jego klasie świadczy fakt, że było najlepsze w zeszłorocznych mistrzostwach świata WRC2.
Samochód powstał na bazie regulaminów klasy Rally2, która pojawiła się w nowej drabince rozwoju FIA. Nowa kategoria ma być najważniejszym celem dla prywatnych kierowców i stanowi najmocniejsza broń w wielu mistrzostwach regionalnych i krajowych.
Trochę techniki
Samochód napędzany jest przeprojektowanym turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Nowa jednostka napędowa zapewnia większą moc, wydajniejsze chłodzenie i smarowanie oraz wyposażona jest w lepiej działającą elektronikę. By jak najefektywniej wykorzystać motor zastosowano nową, pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów, której żywotność znacząco wzrosła. Całe nadwozie zostało wzmocnione, a o przyczepność w ekstremalnych warunkach dba zwiększony skok zawieszenia.
Skoda Fabia Rally2 evo zgodnie z regulaminami klasy Rally2 waży 1230 kilogramów. Długość pojazdu wynosi 3999 mm, a szerokość 1820 mm. Jednostka napędowa ma oficjalnie 290 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy jest równy 425 Nm.
Na asfaltowych rajdach wykorzystywane są osiemnastocalowe koła. Na luźnej nawierzchni do gry wchodzą piętnastocalowe. Za bazę do budowy służyła cywilna Fabia trzeciej generacji.
Dobrze znana broń Marczyka
Mikołaj Marczyk zadebiutował za kierownicą czeskiej rajdówki w 2018 roku. Jeszcze za kierownicą modelu R5 zaliczył Rajd Presov. Do modelu Rally2 evo przesiadł się wraz ze startem sezonu 2020 i nie rozstawał się z nim do dziś.