WRC: Zespoły fabryczne dostały nowe jokery homologacyjne

WRC: Zespoły fabryczne dostały nowe jokery homologacyjne

11 interakcji

Podaj dalej

W siedzibie FIA w Genewie pierwsze tegoroczne zebranie miała Światowa Rada Sportów Motorowych. Podczas posiedzenia zatwierdzono wcześniej uzgodnione ustalenia.

Homologacja obecnych samochodów WRC została pierwotnie wydana na 3 lata. Jednak już od dłuższego czasu mówi się o tym, że w praktyce będzie to 5-letni okres. Na wczorajszym posiedzeniu w końcu to usankcjonowano, dlatego oficjalnie obecne regulaminy będą obowiązywać do końca 2021 r.

Przed producentami czas prac rozwojowych. Z jednej strony będą mogli udoskonalać obecne konstrukcje, z drugiej pracować nad rozwiązaniami pod kątem 2022 r. Te nie zostały ogłoszone, ale wiadomo, że posiedzenia Komisji Rajdowej w FIA dotyczą hybrydyzacji aut WRC.

Jeżeli chodzi o współczesne WRC to FIA przydzieliła teamom nowe jokery homologacyjne. W komunikacie federacji nie wymieniono ile, ale w styczniu szef zespołu Toyoty, Tommi Makinen powiedział Martinowi Holmesowi, że na sezon 2019 mają do wykorzystania 3 jokery, natomiast aż 5 w 2020 r. Do Meksyku poprawkę aerodynamiczną przywiózł M-Sport Ford World Rally Team. Na razie nowy przednik zderzak ma tylko Elfyn Evans. Od Rajdu Korsyki otrzyma ją także Teemu Suninen.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News