Subaru straciło na popularności w Europie po tym jak producent wycofał się z Rajdowych Mistrzostw Świata po sezonie 2008. Szef Toyoty (która ma udziały w Subaru), Akyo Toyoda zachęcał publicznie Subaru i Mitsubishi do rozważenia powrotu do WRC. Marka spod znaku plejad zawdzięcza swoją popularność zwłaszcza sukcesom w rajdach.
Subaru Viziv WRC?
Dziennikarze Spyder 7 dotarli do grafiki, która może przedstawiać wizualizację nowego hatchbacka w dość zaawansowanym stadium. Co ciekawe, w najmocniejszej wersji ten hot hatch ma być wyposażony w 4-cylindrowy (nie boxer!) silnik 1.8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Taka sama jednostka ma pojawić się w nowej odsłonie Subaru Levorg. Mały hatchback może utrzymać charakterystyczny dla marki napęd na 4 koła.
Hatchback z powyższej ilustracji niewiele nawiązuje do futurystycznego koncepcie Subaru Viziv z 2017 r. Sportowe aspiracje potwierdził tegoroczny salon samochodowy w Tokyo, gdy właśnie ten koncept uzyskał pakiet aerodynamiczny od tunera STi. Jeżeli prace rozwojowe pójdą zgodnie z planem, to debiut powinien nastąpić jeszcze w 2019 r.
Rzekome plany powrotu miałyby być wycelowane już w sezon 2020. Będzie to niezwykle ważny rok dla Japonii, ponieważ wówczas Tokyo organizuje letnie igrzyska olimpijskie, a dodatkowo do kalendarza WRC ma powrócić Rajd Japonii. Jednak czas potrzebny na przygotowanie konkurencyjnego samochodu wynosi zwykle przynajmniej ok. 2 lat, dlatego jeszcze długo przed debiutem platforma samochodu musiałaby zostać udostępniona do prac rozwojowych nad wersją wyczynową.
10 lat bez SWRT
Subaru World Rally Team startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata oficjalnie od 1993 r. (wcześniej w latach 80′ jako Subaru Team Japan, na początku 90′ Subaru Team Europe). W 1989 r. STi nawiązało współpracę z brytyjską stajnią Prodrive, z którą wspólnie rozwijano rajdówki w Banbury. Do największych sukcesów należą 3 mistrzostwa świata wśród producentów (1995-1997) oraz 3 tytuły wśród kierowców (Colin McRae 1995, Richard Burns 2001, Petter Solberg 2003).