WRC: Subaru powróci wraz z premierą nowego hatchbacka?

WRC: Subaru powróci wraz z premierą nowego hatchbacka?

220 interakcji

Podaj dalej

Japoński portal Spyder7 dotarł do informacji, że Subaru intensywnie pracuje nad hatchbackiem dla europejskiego segmentu B, który ma być bazą do stworzenia wyczynowego samochodu WRC w 2020 r.

Subaru straciło na popularności w Europie po tym jak producent wycofał się z Rajdowych Mistrzostw Świata po sezonie 2008. Szef Toyoty (która ma udziały w Subaru), Akyo Toyoda zachęcał publicznie Subaru i Mitsubishi do rozważenia powrotu do WRC. Marka spod znaku plejad zawdzięcza swoją popularność zwłaszcza sukcesom w rajdach.

Subaru Viziv WRC?

Tak może wyglądać nowy hatchback Subaru

Dziennikarze Spyder 7 dotarli do grafiki, która może przedstawiać wizualizację nowego hatchbacka w dość zaawansowanym stadium. Co ciekawe, w najmocniejszej wersji ten hot hatch ma być wyposażony w 4-cylindrowy (nie boxer!) silnik 1.8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Taka sama jednostka ma pojawić się w nowej odsłonie Subaru Levorg. Mały hatchback może utrzymać charakterystyczny dla marki napęd na 4 koła.

Hatchback z powyższej ilustracji niewiele nawiązuje do futurystycznego koncepcie Subaru Viziv z 2017 r. Sportowe aspiracje potwierdził tegoroczny salon samochodowy w Tokyo, gdy właśnie ten koncept uzyskał pakiet aerodynamiczny od tunera STi. Jeżeli prace rozwojowe pójdą zgodnie z planem, to debiut powinien nastąpić jeszcze w 2019 r.

Subaru Viziv Performance STi concept

Rzekome plany powrotu miałyby być wycelowane już w sezon 2020. Będzie to niezwykle ważny rok dla Japonii, ponieważ wówczas Tokyo organizuje letnie igrzyska olimpijskie, a dodatkowo do kalendarza WRC ma powrócić Rajd Japonii. Jednak czas potrzebny na przygotowanie konkurencyjnego samochodu wynosi zwykle przynajmniej ok. 2 lat, dlatego jeszcze długo przed debiutem platforma samochodu musiałaby zostać udostępniona do prac rozwojowych nad wersją wyczynową.

10 lat bez SWRT

Subaru World Rally Team startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata oficjalnie od 1993 r. (wcześniej w latach 80′ jako Subaru Team Japan, na początku 90′ Subaru Team Europe). W 1989 r. STi nawiązało współpracę z brytyjską stajnią Prodrive, z którą wspólnie rozwijano rajdówki w Banbury. Do największych sukcesów należą 3 mistrzostwa świata wśród producentów (1995-1997) oraz 3 tytuły wśród kierowców (Colin McRae 1995, Richard Burns 2001, Petter Solberg 2003).

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News