WRC: Huttunen w Fabii R5 po Pieniążku. Hyundai go skreślił?

Wygląda na to, że bez żadnego oficjalnego komunikatu zakończono program rozwoju młodych kierowców Hyundai Motorsport. Od 2017 r. juniorem marki był Jari Huttunen.

WRC: Huttunen w Fabii R5 po Pieniążku. Hyundai go skreślił?
Podaj dalej

Fin wraz z pilotem Anttim Linnaketo są zgłoszeni w WRC 2 do drugiej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, Rajdu Szwecji. Załoga startująca w ostatnich dwóch sezonach Hyundaiem i20 R5, tym razem skorzysta ze Skody Fabii R5 od Printsport Racing (w sezonie 2018 samochód wynajmował Łukasz Pieniążek, od tego roku fabryczny kierowca M-Sport Forda w WRC 2 Pro – przyp. red.).

To nie jedyna przesłanka dotycząca likwidacji Hyundai Motorsport Driver Development Program. Ze strony internetowej ekipy z Alzenau zniknęła zakładka o HMDP. Być może to autonomiczna decyzja nowego szefa fabrycznego zespołu Hyundaia, Andrei Adamo. Włoch zastąpił Michela Nandana, za którego kandencji wyselekcjonowano Jariego Huttunena. Skreślenie Fina byłoby o tyle zaskakujące, że jeszcze w grudniu otrzymał szansę przetestowania Hyundaia i20 Coupe WRC.

HDMP powałano do życia w 2017 r. Pierwszy kierowcą został wybrany Chewon Lim. Koreańczyk zaliczył kilkanaście startów Hyundaiem i20 R5 w Europie, ale wypadł z programu. Latem tego samego roku z kilkunastu chętnych kierowców wyselekcjonowano Jariego Huttunena. Wśród odrzuconych zawodników byli m.in. Kalle Rovanpera i Gus Greensmith.

Opcja dla Kajetanowicza?

Brak oficjalnych kierowców w samochodach R5, może posłużyć Hyundaiowi do zaoferowania miejsc w zespole na sezon WRC 2 Pro. Być może to właśnie w koreańskiej marce należałoby upatrywać ewentualnej szansy dla Kajetana Kajetanowicza, który na naszych łamach nie zaprzeczył, że nie pojawi się w tej kategorii. Trzykrotny rajdowy mistrz Europy zapewne musiałby wnieść budżet do jednego z zespołów producenckich. Gdyby jego znaczącą część pokryłby Lotos, Hyundai musiałby zapewne porozumieć się z Shellem, który wspiera zespół WRC (analogiczna sytuacja jest z Citroen Racing, którego wieloletnim partnerem jest Total).

Czy Kajetan Kajetanowicz może wystartować w WRC 2 Pro?

Przeczytaj również