Kierowca z Norwegii nie ukrywał przed rajdem, że C3 R5 nie jest wystarczająco rozwinięty do rywalizacji na śniegu chociażby ze Skodami Fabia R5. Na jego szczęście w Rally Sweden wystarczyło nie popełniać błędów.
Mads Ostberg pokonał o ponad 3 minuty Kalle Rovanperę (Fabia R5), choć w zwycięstwach oesowych górą był Fin stosunkiem 18-4. Jednak piruety i zakopywanie się w zaspach pogrążyły wynik faworyta. W czołowej trójce uplasował się Gus Greensmith (Ford Fiesta R5), którego przygody kosztowały prawie 5 minuty straty do zwycięzcy.
Po czwarte miejsce zmierzał wystawiony przez Skodę, Eerik Pietarinen (2 zwycięstwa oesowe), ale mistrz Finlandii urwał koło na Power Stage. Tym samym w ostatniej chwili na ich lokatę awansowali Łukasz Pieniążek i Kamil Heller (Ford Fiesta R5), których blisko godzina straty to w głównej mierze efekt kar za nie przejechanie piątkowego etapu (wypadek na OS2).
🇵🇱 Czwarte miejsce w #WRC 2 Pro w Rajdzie Szwecji. Liczyliśmy na więcej, ale to był trudny rajd i cenne doświadczenie. Zgarniamy punkty i wiemy co poprawić przed Meksykiem. Dzięki za doping! 👍 pic.twitter.com/UClTFN5Maa
— Łukasz Pieniążek (@pieniazekrally) February 17, 2019
Nie ma co ukrywać, że występ Polaków był daleki od oczekiwań. Na żadnej z prób nie udało im się zejść ze stratą poniżej sekundy na kilometrze do najszybszego. Jednak meta oznacza, że jedynie M-Sport Ford zdobył punkty z rezultatów dwóch załóg do klasyfikacji producentów. Po Rajdzie Szwecji, Greensmith oraz M-Sport nadal są na czele klasyfikacji sezonu.
Rajd Szwecji 2019 – wyniki końcowe (WRC 2 Pro)
1 | Østberg Mads/ Eriksen T. Citroën C3 R5 |
|
2 | Rovanperä K./ Halttunen Jonne Škoda Fabia R5 |
+03:19.2 |
3 | Greensmith Gus/ Edmondson E. Ford Fiesta R5 |
+04:48.9 |
4 | Pieniążek Ł./ Heller Kamil Ford Fiesta R5 |
+57:02.2 |
Punktacja kierowców WRC 2 Pro 2019 po 2. rundzie
1. | Gus Greensmith | 40 | |
2. | Kalle Rovanperä | 36 | |
3. | | Mads Østberg | 25 |
4. | Łukasz Pieniążek | 12 |
Punktacja producentów WRC 2 Pro 2019 po 2. rundzie
1. | M-Sport Ford World Rally Team | 52 |
2. | Škoda Motorsport | 36 |
3. | Citroën Total | 25 |