WRC #19: Loeb zrywa łańcuchy. Ogier na Formule E. Polskie panowanie na Yas Marina

WRC #19: Loeb zrywa łańcuchy. Ogier na Formule E. Polskie panowanie na Yas Marina

Podaj dalej

Za nami już połowa grudnia. W minionym tygodniu nie brakowało zarówno sensacyjnych wieści transferowych, jak i weekendowych sukcesów na arenach motorsportowych. Wszystko co najważniejsze w minionym tygodniu podsumowaliśmy w Wyczerpującym Raporcie Całotygodniowym (WRC).

Broniszewski wciąż panuje w Zatoce Perskiej

Michał Broniszewski podobnie jak w 2015, 2016 i 2017 r. wygrał długodystansowy wyścig Gulf 12 Hours. Kierowca z Warszawy dzielił Ferrrari 488 GT3 z Davide Rigonem oraz Alessandro Pier Guidim. Na torze Yas Marina w Abu Zabi polsko-włoskie trio Kessel Racing dzieliło podium z dwoma ekipami korzystającym z Audi R8 LMS GT3. Szybsza z nich w składzie Dmitri Parhofer/Christopher Haase/Markus Winkelhock straciła blisko pół minuty. Clemens Schmid, Sean Walkinshaw (jechał na ostatniej zmianie) i Giorgio Roda wjechali na metę prawie 2 minuty za Davide Rigonem, który po raz piąty wygrał wyścig nad Zatoką Perską.

W GT4 drugie miejsce wywalczyli Piotr i Antoni Chodzeniowie, wspierani przez Patricka Zampariniego w Maserati GranTurismo MC GT4.

Sebastien Ogier oglądał zwycięskie wejście BMW

Na torze w Ad-Dirijji zainaugurowano piąty sezon Formuły E, pierwszy z samochodami drugiej generacji. Pierwszym zwycięzcą został zdobywca pole position, Antonio Felix da Costa. Kierowca debiutującego w serii fabrycznego zespołu BMW Andretti o niecałe pół sekundy wyprzedził aktualnego mistrza FE, Jeana-Erica Vergne’a (DS Techeetah). Obsadę podium skompletował Jerome d’Ambrosio (Mahindra).

W padoku widziano sześciokrotnego rajdowego mistrza świata, Sebastiena Ogiera. Francuz jest łączony m.in. z Formułą E, gdy prawdopodobnie za 2 lata zakończy starty w WRC.

GRC Europe dopiero w czerwcu

Startująca od przyszłego roku seria Global Rallycross Europe doczekała się nowego kalendarza na sezon 2019. Sezon nie zacznie się w połowie maja, jak planowano, a pod koniec czerwca. Cykl typowany na poważnego konkurenta dla Rallycrossowych Mistrzostw Świata będzie goszczony m.in. na kultowym Lydden Hill oraz przejętych z World RX portugalskim Montalegre i niemieckim Esteringu. Transmisje na żywo z finałów będzie przeprowadzać Eurosport 1 lub Eurosport 2. Cały weekend będzie można śledzić w usłudze Eurosport Player.

World RX bez zespołów fabrycznych

Volkswagen Motorsport oraz wspierany przez niego zespół PSRX ogłosił zawieszenie programu w Rallycrossowych Mistrzostwach Świata. Decyzja teamu Pettera Solberga oznacza, że na starcie sezonu 2019 nie stanie do rywalizacji żaden zespół fabryczny (wcześniej wycofały się Ford, Audi i Peugeot) oraz obrońca tytułu mistrzowskiego wśród kierowców, Johan Kristoffersson.

Ekipa pozostaje zainteresowane dołączeniem do Elektrycznych Rallycrossowych Mistrzostw Świata, które mają zostać zainaugurowane w 2021 r. W przyszłym roku możliwe jest przeniesienie aktywności zespołu PSRX do rajdów. Petter Solberg jest posiadaczem Volkswagena Polo R5. Plotki mówią o wejściu z Volkswagen Motorsport do rywalizacji w WRC 2 Pro.

Loeb wraca do WRC z Hyundaiem

Sebastien Loeb został potwierdzony przez Hyundai Motorsport jako kierowca koreańskiego teamu na Rajdowe Mistrzostwa Świata. Francuz ma w kontrakcie zagwarantowane po 6 występów w 2019 i 2020 r. W imprezach, w których nie weźmie udziału Alzatczyk, i20 Coupe WRC poprowadzi Dani Sordo, który podpisał roczną umowę. Pełny sezon zaliczą Thierry Neuville, a także Andreas Mikkelsen. Przynajmniej rok przerwy od WRC czeka Haydena Paddona, który nie przyjął oferty startu w zaledwie jednym rajdzie (podobno w Finlandii).

Bottas w Fieście WRC

Valtteri Bottas zadebiutuje w rajdach samochodowych i to za kierownicą aktualnej generacji Forda Fiesty WRC. M-Sport podstawi auto dla kierowcy Mercedesa w F1 na Arctic Lapland Rally (24-25 stycznia). Pilotem będzie Timo Rautiainen, dwukrotny mistrz świata WRC z Marcusem Gronholmem.

Valtteri Bottas z F1 do WRC. Kierowca Mercedesa sprawdzi się w Rajdzie Arktycznym

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News