Właścicielom Mitsubishi L200 wypuszczonym na rynek Ameryki Łacińskiej może nie być wcale do śmiechu. Nie od dziś wiadomo, że obowiązują tam nieco inne przepisy dotyczące obowiązkowego wyposażenia auta w systemy bezpieczeństwa. Nie mówię o tu o takich „bajerach” jak asystent martwego pola, czy asystent pasa ruchu, tylko o elemencie tak podstawowym jak poduszka powietrzna.
Łaciński NCAP postanowił przetestować Mitsubishi wyposażone we….. w zasadzie nic, co pomagałoby chronić pasażerów. Wynik – tragiczny – 0 gwiazdek!
– Wynik L200 jest przerażający, szczególnie dla japońskiego lidera w produkcji samochodów, jakim jest Mitsubishi – powiedział Alejandro Furas, sekretarz generalny NCAP w Ameryce Południowej.
– Jest to wielkie rozczarowanie dla klientów z Ameryki Łacińskiej i podważa etykę producentów samochodów w odniesieniu do konsumentów z Europy. L200 na rynkach takich jak europejski, oferuje 7 poduszek powietrznych i ESC jako standard bezpieczeństwa –
Co więcej, sprzedawcy wprowadzali w błąd potencjalnych kupujących. Jednym z tajemniczych klientów był przedstawiciel NCAP, który dowiedział się, że w modelu L200 nie są potrzebne poduszki powietrzne, ponieważ konstrukcja auta jest solidna.
W odpowiedzi na test. Mitsubishi zobowiązało się do zwiększenia standardowego wyposażenia popularnej pickupa od lutego 2020 r. L200 w Ameryce Łacińskiej zyska przednie poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami obciążenia. Tak czy inaczej NCAP przewiduje, że pickup uzyska jedynie 2 gwiazdki w teście, nawet z dodatkowym sprzętem, ponieważ nadal będzie brakować bocznej ochrony głowy, ochrony pieszych i ESC.