Jak powiedział Malin Ekholm, szef ds. Bezpieczeństwa w Volvo Cars:
„Bez względu na to, co napędza nasz samochód, czy silnik elektryczny, czy spalinowy, Volvo musi być bezpieczne. W pełni elektryczny XC40 będzie jednym z najbezpieczniejszych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowaliśmy. Podstawy bezpieczeństwa są takie same w przypadku tego samochodu, jak w każdym innym Volvo. Ludzie są w środku, a samochód musi być zaprojektowany tak, aby był dla nich bezpieczny”.
W porównaniu do standardowego modelu XC40, nadwozie wersji elektrycznej zostało wzmocnione klatką bezpieczeństwa chroniącą zarówno przestrzeń pasażerską, jak i akumulatory. Elementy klatki wykonano z wytłoczanego aluminium. Tworzy ona kontrolowaną strefę zgniotu wokół akumulatora i jest całkowicie zintegrowana z karoserią.
Jak informuje Volvo, podwozie XC40 od początku było projektowane z myślą o napędzie elektrycznym. Dlatego akumulatory zostały zintegrowane z podłogą karoserii. Ten zabieg obniża środek ciężkości pojazdu, poprawia jego prowadzenie i zmniejsza ryzyko dachowania. Tył nadwozia usztywniono elementami elektrycznego układu napędowego ściśle zintegrowanego z konstrukcją karoserii. W razie wypadku jego elementy działają jako wzmocnienie struktury nadwozia i rozpraszają energię uderzenia, chroniąc tylną część przedziału pasażerskiego.
Wraz z premierą elektrycznego XC40 debiutują kolejne systemy bezpieczeństwa aktywnego. Jest to pierwszy model Volvo wyposażony w nową platformę czujników Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) z oprogramowaniem opracowanym przez Zenuity, spółkę joint venture należącą do Volvo Cars i Veoneer. Nowa platforma ADAS to system bezpieczeństwa czynnego, który składa się z szeregu radarów, kamer i czujników ultradźwiękowych. Zaprojektowano go tak, by można go było łatwo przeszczepić do różnych modeli. W przyszłości może też posłużyć do wprowadzenia technologii jazdy autonomicznej.
Volvo informuje, że w nadchodzących tygodniach ujawni więcej szczegółów na temat debiutującego modelu XC40 w wersji elektrycznej.
Źródło: ORPA.PL