Z najnowszych danych UNRAE wynika, że Włosi kupują w tym roku nieco mniej nowych samochodów osobowych. Rynek po pierwszym półroczu skurczył się o 3,6 proc., bo zarejestrowano 854 690 szt. Spadek to spora zasługa czerwca, który był gorszy od ubiegłorocznego aż o 17,4 proc. Wydaje się, że bezpowrotnie minęły przedpandemiczne czasy, gdy w Italii rejestrowano przeszło milion aut osobowych w pół roku. Spadły przede wszystkim rejestracje indywidualne.

Sprzedaż SUV-a z Polski wzrosła o ponad 30 proc.
Od stycznia do czerwca 2025 r. najlepiej sprzedawał się niezmiennie Fiat Panda (62 313 szt.). Druga w rankingu Dacia Sandero odnotowała ponad dwukrotnie niższą sprzedaż od lidera (27 692 szt.). Podium uzupełnia „nasz” Jeep Avenger, któremu niewiele zabrakło do drugiej lokaty. 27 506 rejestracji oznacza jednak wzrost o 31,8 proc. względem pierwszego półrocza 2024 r.

Najpopularniejszy SUV we Włoszech wyprzedził Citroena C3 (25 466 szt.) i Peugeota 208 (21 328 szt.). Drugim co do popularności crossoverem we Włoszech jest w tym roku Dacia Duster (20 418 szt.). Za nią sklasyfikowano Toyotę Yaris oraz jej wariant B-SUV, czyli Yarisa Cross (18 740). W czołowej dziesiątce jest też chiński crossover MG ZS (17 204) oraz hit segmentu B, Renault Clio (16 417).

Fiat rządzi we Włoszech, ale sprzedaż maleje
Sumując sprzedaż wszystkich modeli, po pierwszym półroczu liderem włoskiego rynku jest włoska marka. Fiat ma 82 474 rejestracje, ale to słabiej o 13,7 proc. względem okresu styczeń – czerwiec 2024. Toyota (65 638 szt.) wygrywa z Volkswagenem (62 235 szt.) pojedynek o drugi stopień podium. Aspiracje do czołowej trójki ma Dacia (54 600), a Top 5 uzupełnia Peugeot (48 898). Za szóstym Renault (43 197) sklasyfikowano najpopularniejsze w segmencie premium – BMW (39 708). Bawarska marka wyprzedza Forda (37 985), Audi (37 450) i Jeepa (36 896).