Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Reklama Volvo bez żadnego samochodu

Nie tak dawno temu Jaguar zaprezentował dość intrygującą kampanię bez pokazania ani jednego samochodu. Volvo w nieustannie ewoluującym świecie reklamy poszło jednak o krok dalej. Szwedzka firma w Arabii Saudyjskiej pokazała reklamę zaprezentowaną przez AI. Co więcej, nie ma w niej ni jednego samochodu i w całości jest stworzona przez sztuczną inteligencję. Pokazuje też, w jakim kierunku będzie zmierzać świat reklamy.
Kampania otrzymała tytuł „Come Back Stronger”. Reklama wideo to mieszanka surrealistycznych, prawie abstrakcyjnych klipów. Widzimy w niej ujęcia ludzi, osób biegających po pustyni i inne sceny, które wydają się być całkowicie niezwiązane z działalnością Volvo. Wszystkie obrazki łączy lektor, który brzmi faktycznie, jakby pochodził z reklamy samochodu. Mimo iż wszystko inne jest zupełnie nowe.
Skrypt zadany dla AI brzmi: – Mówią, że niektóre marzenia są zbyt ambitne, ale nigdy nie wierzyliśmy w granice. Wyzwania nas nie powstrzymywały, popychały nas do przodu. Każda przeszkoda, każdą wątpliwość, kształtuje nas w coś silniejszego. Ponieważ postęp nie dotyczy przeszłości, chodzi o to, co jest możliwe. To co jest możliwe, to wszystko. To nie jest tylko powrót, to powrót i bycie silniejszym.

Czy to zwiększy ich sprzedaż?
Jeśli chodzi o praktyczne zastosowanie, co to wszystko oznacza? Volvo chce zwiększyć sprzedaż w Arabii Saudyjskiej ze swoim nowym, zelektryfikowanym portfolio. Szwedzka firma chce zareklamować się zupełnie bez pokazywania swoich samochodów.
Nie jest do końca jasne, czy Volvo celowo postanowiło zostawić samochody poza reklamą, czy po prostu miało zbyt wiele problemów z uzyskaniem dokładnego obrazu modeli Volvo przez sztuczną inteligencję. Według Adweek, agencji stojącej za stworzeniem reklamy, „to była trudna decyzja. Opowiedzieć głęboko ludzką historię poprzez głosy saudyjskich mieszkańców. Samochód odwróciłby nas od tej narracji.”
Niezależnie od intencji lub wykonania, jasne jest, że AI może stać się wkrótce potężnym narzędziem w świecie motoryzacji. Szef designu Mercedesa ostrzegał ostatnio, że sztuczna inteligencja może sprawić, że projektanci w przeciągu następnej dekady będą niepotrzebni.