Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Nowe Volvo z hybrydą plug-in o dużym zasięgu ważne dla UE?

Na początku maja Volvo zaprezentowało nowego, średniej wielkości SUV-a o nazwie XC70. Samochód ma znaleźć się w portfolio firmy między dobrze znanymi XC60 i XC90. Ma także deklarowany zasięg 200 kilometrów wyłącznie na silniku elektrycznym. No znacznie więcej, niż jakakolwiek inna hybryda aktualnie znajdująca się w ofercie firmy.
SUV będzie produkowany w Chinach na platformie dostarczonej przez spółkę macierzystą, Geely. XC70 początkowo pojawi się tylko na rynku chińskim. Jednakże, producent rozważa także globalną premierę. Teraz, prezes Volvo Hakan Saumellson powiedział, że układ napędowy XC70 może być logicznym dodatkiem na rynkach europejskich.
Przemawiając na konferencji Financial Times Future of the Car powiedział: – W niektórych regionach Europy sieć ładowania zostanie rozwinięta później. Jeśli spojrzymy na południe i wschód Europy, będzie to się dziać wolniej. Na czele jest Norwegia, aż na zachodzie. Tam przejście na elektryfikację nastąpi szybciej. Ale w innych regionach to naprawdę dobre rozwiązanie, aby mieć hybrydę o dużym zasięgu, ponieważ jeśli spojrzymy na aspekt środowiskowy, jeśli masz hybrydę o dużym zasięgu, zdecydowana większość pracy transportowej będzie wykonywana przy użyciu energii elektrycznej. I w ten sposób będzie to „samochód elektryczny.

Czym jest nowe XC70?
Volvo przywróciło nazwę XC70 dla swojego nowego SUV-a z hybrydą typu plug-in o dużym zasięgu. Samochód został zaprojektowany specjalnie, aby sprostać zapotrzebowaniu na hybrydy w Chinach. Producent poinformował jednak także, że zbada potencjalne dodatkowe rynki na późniejszym etapie.
Szczegóły techniczne pozostają niewiadomą, choć znamy kilka szczegółów. Firma obiecuje zasięg elektryczny do 200 kilometrów, co jest ponad dwukrotnie lepszym wynikiem od podobnego rozmiarowo XC60. XC70 jest nieco większy od XC60 i wygląda zasadniczo jak pomniejszone XC90. Jednak zamiast być bliskim krewnym technicznym tego samochodu, opiera się na nowej architekturze dostosowanej do hybryd typu plug-in o dużym zasięgu.