Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Volvo wprowadza udoskonalenia do swojego flagowca

Volvo wprowadza na rynek udoskonalony model EX90 z nową architekturą elektryczną 800 V. Szybkie ładowanie prądem stałym będzie obsługiwać moc wyjściową 350 kW, dzięki czemu ładowanie będzie krótsze. Firma potwierdziła także plany szybkiego wprowadzenia hybrydy nowej generacji w Stanach Zjednoczonych.
Nowy SUV otrzyma całkowicie nowy układ elektryczny 800 V – zastępujący poprzednią architekturę 400 V. Volvo dodaje, że oprogramowanie do zarządzania akumulatorem wykorzystuje inteligentny algorytm. Wspólpracuje on z układem 800 V, optymalizując ładowanie. Jest ono dzięki temu dużo szybsze niż dotychczas. Szybka ładowarka prądu stałego o mocy 350 kW będzie w stanie zwiększyć zasięg o 250 kilometrów w zaledwie 10 minut.
Oprócz szybszego ładowania, Volvo zasugerowało, że samochód otrzyma większą moc dla szybszego przyspieszania oraz lepszą wydajność. Szwedzka firma wspomina również o redukcji masy akumulatora i silników. Ulepszenia wykraczają jednak daleko poza układ napędowy.
Nowe wyposażenie i inteligentne funkcje

Najnowszy EX90 otrzyma także zupełnie nowy, elektrochromatyczny dach panoramiczny. Został on zapożyczony z sedana ES90 i posiada przyciemniane szkło, które można regulować za pomocą jednego przycisku.
Klienci znajdą również kilka nowych funkcji, w tym „połączone alerty bezpieczeństwa o śliskich drogach, zagrożeniach i wypadkach”. System wspomagania awaryjnego może również zadzwonić do centrum alarmowego Volvo, gdy pojazd automatycznie zatrzyma się po utracie przytomności przez kierowcę.
Dopełnieniem oferty jest ulepszony automatyczny układ wspomagania kierownicy działający w ciemności. Producent wspomina również o funkcji parkowania równoległego dla systemu wspomagania Park Pilot. Nowe EX90 będzie więc jeszcze bardziej inteligentne, także dzięki nowym dwóm komputerom NVIDIA DRIVE AGX Orin.