Szybciej i oszczędniej
Volvo ES90 zyska takie możliwości dzięki najnowszej technologii w postaci instalacji elektrycznej 800V. Dzięki niej auto nie będzie tylko szybciej się ładować, ale też poprawi jego ogólną wydajność oraz oszczędność zużycia energii. Oprócz podzespołów istotną częścią jest też nowe oprogramowanie zarządzające baterią. To właśnie dzięki dziej 10 minut ładowania wystarczy na uzupełnienie 300 km zasięgu na szybkiej ładowarce o mocy 350 kW.

„Nasza technologia 800V oznacza kolejny znaczący upgrade technologiczny dla naszych klientów, ponieważ zmierzamy w kierunku pełnej elektryfikacji” — mówi Anders Bell, dyrektor ds. inżynierii i technologii. „Dzięki temu rozwiązaniu nasze samochody elektryczne są jeszcze bardziej wydajne, a Ty możesz szybciej ładować swojego elektryczne Volvo i przejechać więcej na jednym ładowaniu”.
Nowa technologia Volvo ES90 wymagała istotnych modyfikacji
Do optymalizacji technologii 800V producent musiał zmodernizować każdy komponent instalacji. Wymagało to nie tylko zastosowania odpowiednich ogniw w baterii, ale i właściwych silników elektrycznych, które będą lżejsze. Dostosować trzeba było nawet takie elementy jak falownik czy systemy odpowiedzialne za klimatyzację i termikę. To wszystko razem optymalizuje możliwości ładowania, wydajności i zużycia.

Dzięki systemowi o wyższym napięciu można dostarczyć realnie więcej mocy przy tym samym natężeniu prądu, co przy instalacji 400V. Pozwala to generować mniej ciepła, przyspieszając ładowanie bez ryzyka przeciążenia układu przy mocy 350 kW. Warto zauważyć, że z nowym oprogramowaniem uzupełnienie energii z poziomu 10 do 80 proc. zajmie ledwie 20 minut. Owy software to efekt technologii adaptacyjnego ładowania Breathe Battery Technologies, w które Volvo zainwestowało w zeszłym roku.
Elektryk produkowany możliwie ekologicznie
Volvo przykłada też dużą wagę do tego, aby produkcja samochodu elektrycznego ES90 była możliwie przyjazna środowisku. Sporo materiałów pochodzi z recyklingu lub jest pochodzenia naturalnego. Z odzysku pochodzi też 29 proc. całego aluminium i 18 proc. stali użytych do produkcji SUV-a. Jak informuje Volvo, ES90 zawiera również 16 proc. polimerów pochodzących z recyklingu i materiałów pochodzenia biologicznego. Panele drewniane wewnątrz ES90 są wykonane z drewna posiadającego certyfikat FSC. Nowy model ma też paszport akumulatora oparty na technologii blockchain. Dzięki niej możliwie jest śledzenie pochodzenia surowców takich jak lit, kobalt, nikiel czy grafit. Tym samym ujawnia realny ślad węglowy pakietu akumulatorów.
