Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Volvo kontynuuje prace na rzecz zerowej emisji

Oprócz kupowania stali z recyklingu i niemal zerowej emisji, Volvo Cars realizuje swoje ambicje dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym. Szwedzka firma sprzedaje również złom stalowy, co pomaga utrzymać materiały o najwyższej wartości przez najdłuższy okres czasu w systemie zamkniętym.
Francesca Gamboni, dyrektor ds. łańcucha dostaw i produkcji Volvo Cars: Jednym z największych źródeł emisji CO₂ w naszym procesie produkcyjnym jest stal, której używamy do budowy naszych samochodów, stanowiąca średnio 25 procent wszystkich emisji związanych z materiałami w przypadku nowego samochodu Volvo. Pracujemy nad osiągnięciem zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 r., a obniżenie emisji związanych ze stalą naprawdę ma potencjał, aby to zmienić.
Stal pochodząca z recyklingu znajdzie się w wybranych komponentach przyszłego, w pełni elektrycznego SUV-a EX60. Ale także w innych samochodach opartych na architekturze SPA3 nowej generacji. Co najważniejsze, ta stal pochodząca z recyklingu spełnia te same wymagania dotyczące bezpieczeństwa, co stal pierwotna. Mowa tu zarówno pod względem wytrzymałości i trwałości.
Prawie o 100% mniej emisji
System zamkniętego obiegu firmy SSAB poddaje recyklingowi złom stalowy. To znacznie redukuje emisję CO₂ i pozwala na dłuższe użytkowanie materiałów i zasobów naturalnych. W porównaniu ze stalą produkowaną tradycyjnie w Europie, stal pochodząca z recyklingu firmy SSAB generuje prawie o 100 procent mniej emisji CO₂ we własnych operacjach. Ponadto, jest wytwarzana z zawartością materiałów pochodzących z recyklingu wynoszącą prawie 100 procent.
Volvo Cars jest zaangażowane w całkowicie elektryczną przyszłość i ma ambicję osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 r. Do 2030 r. celem jest zmniejszenie emisji CO₂ na samochód o 65–75 procent w porównaniu z poziomem z 2018 r. A to wszystko poprzez ciągłą redukcję emisji CO₂ w całym łańcuchu wartości.