Materiał powstał przy płatnej współpracy z firmą Volvo
Volvo For Safety – rozpoczęcie akcji w Warszawie

Volvo to producent samochodów niezmiennie kojarzący się nam z bezpieczeństwem. To właśnie szwedzka firma w 1959 roku stworzyła pasy bezpieczeństwa, czy w 1972 roku pierwszy fotelik dla dzieci. Od 2008 roku funkcjonuje także system automatycznego hamowania awaryjnego City Safety.
Poszukiwania nowych systemów i rozwiązań nie ustają, a specjaliści opracowują je także w Volvo Tech Hub w Krakowie. Ważne jest jednak również budowanie świadomości kierowców i innych uczestników ruchu na temat bezpieczeństwa. Volvo, jako odpowiedzialna marka, chce podchodzić także odpowiedzialnie do edukacji. Dlatego też pod koniec maja rozpocznie się ogólnopolski projekt Volvo For Safety. W 2025 roku konwój z interaktywnymi strefami edukacyjnymi odwiedzi 9 miast.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Zapewnienie bezpieczeństwa – nie tylko kierowcy i pasażerom, ale także innym uczestnikom ruchu – jest w DNA marki. Dlatego też producent nie ustaje w poszukiwaniu kolejnych, najbardziej innowacyjnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa na świecie. Firma dba także o to, aby wiedza ta była łatwo dostępna i powszechna.
Podczas akcji w ramach cyklu Volvo For Safety specjaliści szwedzkiej marki będą uczyć, jak bezpieczenie przewozić dzieci. Dowiemy się jak wybrać fotelik i zamontować go tak, aby był ustawiony w bezpiecznej pozycji. Eksperci podpowiedzą także, jak zakładać łańcuchy na koła do jazdy zimą, czy przeszkolą nas z zasad pierwszej pomocy.
Będziemy mogli też sprawdzić swoje predyspozycje na symulatorach, czy sprawdzić, jak korzystać z gaśnicy. Dzieci z kolei dowiedzą się o podstawowych zasadach ruchu drogowego i bezpieczeństwa na drogach. Miasteczko odwiedzi aż 9 polskich miast, a rozpoczęcie już 23 maja w Warszawie.