Volkswagen rozszerza elektryczną ofertę

Niemiecki producent potwierdził, że model Polo wróci jako ID.2. Pojawią się także ID. Golf, ID. Tiguan, czy ID. T-Roc. Teraz słyszymy, że będący na rynku od prawie 25 lat flagowy SUV o nazwie Touareg również dołączy do rodziny ID. Dotychczasowe trzy generacje, z których każda dzieliła platformę z Porsche Cayenne, odejdą jednak do historii.
Niemiecki Automobilwoche donosi, że ID. Touareg będzie pierwszym modelem Grupy VW, który skorzysta z całkowicie nowej platformy. Tez zaszczyt początkowo miał przypaść w udziale modelowi ID. T-Roc. Jednakże, premiera elektrycznego odpowiednika T-Roca została przesunięta. Podobnie jak w przypadku Golfa.
Opóźnienia wynikają z obaw o koszty i komplikacje związane z przeniesieniem produkcji Golfa z silnikiem spalinowym z Niemiec do Meksyku. To miałoby zrobić miejsce dla modeli z platformą SSP, jak donosi najnowszy raport z tego tygodnia.
Niemcy współpracują z Rivianem

Modele oparte na platformie SSP, w tym ID. Touareg będą wyposażone w architekturę strefową i oprogramowanie opracowane przez Rivian. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku SUV- a o nazwie Scout, który pojawi się w Stanach Zjednoczonych. Źródła niemieckiej publikacji twierdzą jednak, że samochody elektryczne marki Scout nie pojawią się w Europie. Z kolei ID. Touareg nie będzie dostępny w USA.
Ta decyzja odzwierciedla najnowszą strategię Volkswagena. Ponadto, Touareg był wycofany ze Stanów Zjednoczonych już w 2017 roku. Tam Niemcy zastąpili go modelem Atlas, który otrzymał trzeci rząd siedzeń. Co ciekawe, Touareg nigdy nie otrzymał tej opcji. Teraz jednak Niemcy wydają się być zadowoleni z najnowszego podziału.