Ty moją, ja twoją

Przeglądając po raz kolejny listę zgłoszeń do Rajdu Finlandii zatrzymaliśmy się na chwilę przy numerach rejestracyjnych poszczególnych samochodów. Nie zajęło nam dużo czasu, aby znaleźć kilka interesujących faktów. Kto czym pojedzie fiński klasyk?

Ty moją, ja twoją
Podaj dalej

Jeśli chodzi o fabryki, to wyjątkowo spokojnie sytuacja wygląda w przypadku M-Sportu. Tam poszczególnymi samochodami jeździ zawsze tylko jeden kierowca. Sebastien Ogier i Elfyn Evans zmieniali maszynę jeden raz, po jednym modelu od początku mają Lorenzo Bertelli, Teemu Suninen, Mads Ostberg i Ott Tanak. Nieco inaczej sytuacja wygląda w Hyundaiu i Toyocie. W tym pierwszym tylko Dani Sordo jeździ tym samym modelem. Hayden Paddon zmieniał samochód dwa razy – po pięciu rundach sezonu postanowił przesiąść się do innego i20 Coupe, jednak ze względu na zniszczenia już na Rajdzie Polski wrócił do swojego pierwszego modelu, zaś Thierry Neuville jeździł w tym roku już trzema egzemplarzami Hyundaia.

Hayden Paddon i modele ALZ WR26 i ALZ WR23:


W Toyocie wszystko wydaje się bardzo jasne i przejrzyste. Zarówno Juho Hanninen, jak i Jari-Matti Latvala mają dwa modele, z których korzystają wedle uznania, jednym od początku jeździ Esapekka Lappi. Największe zamieszanie jest jak zwykle w tym sezonie w zespole Citroena. Tam wymieszane jest wszystko – jednym jeździł Al-Qassimi i Mikkelsen, drugim Lefebvre i Meeke, trzecim Meeke i Mikkelsen, czwartym Meeke, Lefebvre i Breen. Są też trzy pozostałe egzemplarze. Jednego używał tylko Lefebvre, drugiego tylko Breen, a trzeci został doszczętnie rozbity przez Meeka.

Kris Meeke i modele EG-096-ZW, EG-249-ZW i EG-222-ZW. Podczas Rajdu Monte Carlo jechał modelem EG-273-ZW, jednak wtedy zamiast rejestracji miał na samochodzie tylko numer startowy:



Są też polskie elementy. Skodą Fabią R5, którą pierwotnie startował Hubert Ptaszek, na Rajdzie Finlandii wystartuje Quentin Gilbert, zaś Fordem Fiestą R5 Kajetana Kajetanowicza pojedzie Max Vatanen.

Jari-Matti Latvala i modele A-5863 i A-5852:


W przypadku takich rozważań zawsze musimy pamiętać, że zespoły podają nam te informacje, które mogą. Zdarzają się przypadki przeklejania tablic rejestracyjnych na inne modele, więc sytuacja w rzeczywistości może wyglądać zupełnie inaczej, a różne modele o których tutaj pisaliśmy mogą być wyłącznie innymi numerami rejestracyjnymi.

Tagi: WRC Rajd Finlandii

 

Przeczytaj również