Toyota mogła wygrać Rajd Dakar. Teraz już musi

Toyota mogła wygrać Rajd Dakar. Teraz już musi

11 interakcji

Podaj dalej

Menedżer fabrycznego zespołu Toyota Gazoo Racing South Africa, Glyn Hall zapowiedział na łamach brytyjskiego Autosportu, że japońska marka musi odnieść zwycięstwo w Rajdzie Dakar 2019.

Toyota jeszcze nigdy nie wygrała maratonu w klasyfikacji samochodów. W ubiegłym roku Nasser Al-Attyiah oraz Giniel de Villers obsadzili odpowiednio drugi i trzeci stopień podium za Carlosem Sainzem (Peugeot 3008 DKR Maxi). W obliczu wycofania się fabrycznego zespołu Peugeota, kierownictwo Toyoty nie widzi innego scenariusza jak zwycięstwo.

Glyn Hall: W zeszłym roku naszym celem także było zwycięstwo, ale teraz już musimy to zrobić. Mamy dobry samochód, dobrych kierowców, ten sam zespół jak w zeszłym roku. To pozytywna kontynuacja. Mieliśmy dwie szanse na wygraną [w 2018 r. – przyp. red.], ale byliśmy drudzy i trzeci. W tym roku musimy to zdobyć.

Fabryczne Hiluxy poprowadzą w tym roku ponownie Nasser Al-Attyiah (wygrał Dakar z Volkswagen w 2011 i z Mini w 2015), Giniel de Villers (wygrał w 2009 z VW) oraz Bernhard ten Brinke (7. w 2015, wygrał po jednym etapie w 2016 i 2018). Tegoroczne Toyoty otrzymały kluczowe poprawki, aby uniknąć problemów technicznych z ostatniej edycji.

Glyn Hall: Baza jest taka sama. Zmieniliśmy system chłodzenia, ponieważ w zeszłym roku było go za dużo. Sporo pracowaliśmy nad zawieszeniem, w tym amortyzatorami. Samochód jest bardziej komfortowy dla kierowców, ponieważ ich fotele były zbyt wysoko osadzone. Zwężka [na turbinie – przyp. red.] jest węższa o 1 mm niż w 2018 r., co zmniejsza moc o 5%, ale zmieniliśmy nieco charakterystykę silnika.

Największym rywalem Toyoty będzie zespół X-raid, który od lat jest wspierany przez należącą do BMW markę Mini. Niemiecki team przywiózł na Dakar Rally 2019 osiem samochodów – 3 buggy (Stehpane Peterhansel, Carlos Sainz, Cyril Despres) i 5 terenówek 4×4 (Kuba Przygoński, Nani Roma, Orlando Terranova, Yazeed Al-Rajhi, Boris Garafulic). Czarym koniem może okazać się Sebastien Loeb, który wynajął z PH Sport eks-fabrycznego Peugeota 3008 DKR z 2017 r.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News