Tomasz Zbroja chce wystartować w JWRC 2019. Krakowianin zachwycony Fiestą R2T

W ubiegłym tygodniu w krakowskiej siedzibie M-Sport Poland odbyła się premiera najnowszej specyfikacji Forda Fiesty R2T. Po prezentacji i testach, uchodzący za jeden z większych rajdowych talentów młodego pokolenia, Tomasz Zbroja jest zdeterminowany, aby wystartować w cyklu Junior WRC.

Premiera nowej rajdówki miała 3-dniowy program. Pierwszego dnia odsłonięto samochód w obecności szefa M-Sportu, Malcolma Wilsona. O 200-konnej Fieście R2T, a także mistrzostwach Junior WRC opowiadał Maciej Woda, który kieruje M-Sport Poland i jest odpowiedzialny za juniorski cykl towarzyszący Rajdowym Mistrzostwom Świata. Opieka, jaką M-Sport otacza zarejestrowanego zawodnika szczególnie przypadła do gustu Tomaszowi Zbroi, który chce dynamicznie rozwijać się we wszystkich aspektach istotnych dla kariery kierowcy rajdowego.

Tomasz Zbroja: Koszt sezonu wynosi 140 000 euro. Uważam, że jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości, to są to bardzo dobre pieniądze. Jestem pod wrażeniem tego, w jaki sposób M-Sport będzie prowadził każdego kierowcę w JWRC. To nie jest tylko samochód i tyle. To jest kompleksowy program robienia z młodych kierowców, zawodników na wysokim poziomie. Nie chodzi tu jedynie o rozwój wiedzy na temat jazdy, samochodu, czy opon, ale także PR-u. Uczestnictwo w sezonie Junior WRC 2019 jest moim nadrzędnym celem. Jesteśmy w trakcie szukania kolejnych partnerów do jego zrealizowania.

26-latek wspierany przez GO+ Cars przyznał, że jest także pod wrażeniem profesjonalizmu, jaki można zauważyć w każdym zakątku głównej siedziby M-Sport Poland o powierzchni 4000 m2. To wzbudza zaufanie do tak poważnego projektu, jakim są starty w rundach mistrzostw świata. Dodatkową motywacją do uczestnictwa w Junior WRC jest nagroda główna w postaci nowego Forda Fiesty R5. Oprócz tego, triumfator cyklu otrzymuje ponad 200 opon Pirelli na cały sezon oraz wpisowe do nominowanych przez niego rund WRC 2 w sezonie 2020.

Polska premiera nowego Forda Fiesty R2 na Junior WRC 2019

Krakowskiego kierowcę pozytywnie zaskoczyła łatwa adaptacja do nowego samocho

Tomasz Zbroja chce wystartować w JWRC 2019. Krakowianin zachwycony Fiestą R2T
Podaj dalej

Premiera nowej rajdówki miała 3-dniowy program. Pierwszego dnia odsłonięto samochód w obecności szefa M-Sportu, Malcolma Wilsona. O 200-konnej Fieście R2T, a także mistrzostwach Junior WRC opowiadał Maciej Woda, który kieruje M-Sport Poland i jest odpowiedzialny za juniorski cykl towarzyszący Rajdowym Mistrzostwom Świata. Opieka, jaką M-Sport otacza zarejestrowanego zawodnika szczególnie przypadła do gustu Tomaszowi Zbroi, który chce dynamicznie rozwijać się we wszystkich aspektach istotnych dla kariery kierowcy rajdowego.

Tomasz Zbroja: Koszt sezonu wynosi 140 000 euro. Uważam, że jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości, to są to bardzo dobre pieniądze. Jestem pod wrażeniem tego, w jaki sposób M-Sport będzie prowadził każdego kierowcę w JWRC. To nie jest tylko samochód i tyle. To jest kompleksowy program robienia z młodych kierowców, zawodników na wysokim poziomie. Nie chodzi tu jedynie o rozwój wiedzy na temat jazdy, samochodu, czy opon, ale także PR-u. Uczestnictwo w sezonie Junior WRC 2019 jest moim nadrzędnym celem. Jesteśmy w trakcie szukania kolejnych partnerów do jego zrealizowania.

26-latek wspierany przez GO+ Cars przyznał, że jest także pod wrażeniem profesjonalizmu, jaki można zauważyć w każdym zakątku głównej siedziby M-Sport Poland o powierzchni 4000 m2. To wzbudza zaufanie do tak poważnego projektu, jakim są starty w rundach mistrzostw świata. Dodatkową motywacją do uczestnictwa w Junior WRC jest nagroda główna w postaci nowego Forda Fiesty R5. Oprócz tego, triumfator cyklu otrzymuje ponad 200 opon Pirelli na cały sezon oraz wpisowe do nominowanych przez niego rund WRC 2 w sezonie 2020.

Polska premiera nowego Forda Fiesty R2 na Junior WRC 2019

Krakowskiego kierowcę pozytywnie zaskoczyła łatwa adaptacja do nowego samochodu, który sprawia wrażenie niezwykle intuicyjnego. Zbroja miał okazję sprawdzić się za kierownicą Forda Fiesty R2T na Torze Kielce. Potencjalnym zawodnikom towarzyszył zwycięzca JWRC z sezonu 2017, Nil Solans. Hiszpan zwracał uwagę na niuanse pojazdu, które mogą być przydatne kierowcom w szybkim odnalezieniu się w konstrukcji zbudowanej samodzielnie przez krakowski M-Sport Poland.

Tomasz Zbroja: Od razu było czuć, że jest to rajdówka nowej generacji. Wszystko jest dopracowane. Silnik niemal w każdym momencie zapewnia pełny moment obrotowy i maksymalną moc. Podtrzymanie turbo naprawdę bardzo fajnie działa i nie przeszkadza w żadnym momencie. Citroen DS3 R3T, którym startowałem w tym roku to bardzo szybki samochód, ale oddaje moc zero jedynkowo. Gaz jest jak przycisk, dlatego ciężko było w niektórych momentach nad tym zapanować. Natomiast Fiesta ma bardzo fajny, liniowy sposób oddawania mocy, którą łatwiej jest zarządzać.

Chętni do startów w Junior WRC 2019 nie mają wiele czasu. Sezon rozpoczyna się już w połowie lutego od zimowego Rajdu Szwecji. Pod koniec marca stawka przeniesie się na asfaltowe trasy Rajdu Korsyki. Następnie zaplanowano 3 rundy szutrowe, Rajd Sardynii, Rajd Finlandii i kończący sezon Rajd Wielkiej Brytanii.

Terminarz Junior WRC 2019

Data Nazwa imprezy Nawierzchnia
14-17.02.2019 Rajd Szwecji śnieg
28-31.03.2019 Rajd Korsyki asfalt
13-16.06.2019 Rajd Sardynii szuter
01-04.08.2019 Rajd Finlandii szuter
03-06.10.2019 Rajd Wielkiej Brytanii szuter

Jeżeli niemożliwe będzie uzbieranie budżetu na JWRC, planem B są dalsze starty w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Nie będzie to jednak oznaczać, porzucenia projektu startów w mistrzostwach świata, które są marzeniem krakowianina.

Przeczytaj również