To ostatnia Skoda Octavia z takim silnikiem i wyposażeniem. Prawie nówka dostępna za 29 400 złotych

Skoda Octavia jeszcze nie tak dawno temu była najbardziej popularnym samochodem na polskich drogach. W ostatnim czasie czeski producent jednak nieco zmienił swój kierunek, a dziś to Dacia stała się nową Skodą dla wielu polskich klientów. Na rynku aut używanych można znaleźć jednak prawdziwe perełki. Ten egzemplarz to ostatni taki z silnikiem spalinowym bez turbodoładowania. I choć jest prawie nowy, nie kosztuje fortuny. 

skoda-octavia-ii-2009
Podaj dalej

Prawie nowa Skoda Octavia II na sprzedaż

skoda-octavia-ii-2009
fot. mobile.de

Silniki turbodoładowane są obecne w naszych samochodach już od tak długiego czasu, że wielu z nas zapomniało, że kiedyś turbosprężarki nie były w ogóle potrzebne. Skoda oferowała także swój bestseller, Octavię, właśnie z wolnossącym, czterocylindrowym silnikiem. To proste rozwiązanie ma swoich fanów do dziś. 

Na pierwszy rzut oka ten samochód może nie wydawać się być szczególny. Ot, kolejna zwykła Skoda Octavia – nie ma ani szczególnie bogatego wyposażenia, nie wyróżnia się też niczym szczególnym. Może poza faktem, że ma wyjątkowo niski przebieg, świetny silnik spalinowy i bardzo niską cenę. Jeśli szukacie więc taniego samochodu, który będzie służył wam jeszcze przez lata, to jest ona idealną odpowiedzią. 

skoda-octavia-ii-2009
fot. mobile.de

Ta Octavia II generacji będzie więc idealnym wyborem dla wszystkich, którym nie podobają się ostatnie zmiany w motoryzacji. Choć może nie należycie akurat do tego grona, nie każdy cieszy się z wielkich tabletów na deskach rozdzielczych, miękkich hybryd, czy wszechobecnej elektroniki. Wielu bardziej konserwatywnych kierowców kręci nosem nawet na turbosprężarki, a co dopiero na bezkluczykowy dostęp, czy radio z Android Auto. 

Świetny stan i niska cena

Dla takich kierowców producenci nie mają w ofercie dziś praktycznie niczego. Na szczęście na rynku aut używanych znajdują się jeszcze takie perełki. Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 2009 roku z ultraklasycznym, wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 litra. 

skoda-octavia-ii-2009
fot. mobile.de

Silnik nie zachwyca jednak niczym poza prostotą, kosztami eksploatacji i serwisu. Skoda jest także w bardzo podstawowej wersji Ambietne. Znajdziemy tu więc światła przeciwmgielne, lakierowane klamki, czy elektryczne szyby z przodu i z tyłu. Nie zabrakło też automatycznej klimatyzacji, choć na tym lista wyposażenia się kończy. Co ważne jednak, samochód miał tylko 1. właściciela i cały czas garażował swoją Octavię. Serwisował ją także w ASO, a w tym czasie przejechał nią tylko 21 000 kilometrów. 

Mówimy tu więc o praktycznie nowym aucie, co potwierdzają także zdjęcia. Skoda wygląda tak, jakby wyjechała z fabryki przed rokiem, a nie jeszcze w dość odległym 2009 roku. Ten rarytas wcale nie jest drogi. Samochód stojący w Niemczech jest wystawiony za 7150 euro, czyli około 29 400 złotych. To grosze porównując do jakiejkolwiek nowej Octavii, a nawet podstawowej Fabii, która będzie ponad dwa razy droższa. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również