To najbardziej oszczędny SUV na rynku. 100 kilometrów przejeżdża za jedyne 18 zł

W ostatnich tygodniach mieliśmy okazję testować kilka różnych hybryd typu plug-in. Musimy przyznać, że technologia ta w ostatnich latach naprawdę zrobiła duży krok naprzód. Dziś rozładowana bateria w hybrydzie plug-in nie jest już takim dużym problemem, jak kiedyś. A ten konkretny SUV okazał się być najbardziej oszczędnym w teście realnego spalania. Volkswagen Tiguan jest wyjątkowo ekonomiczny. 

suv-volkswagen-tiguan-hybryda
Podaj dalej

Najbardziej oszczędny SUV na rynku?

suv-volkswagen-tiguan-hybryda
fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan to SUV, który osiąga bardzo dobre wyniki sprzedażowe. I nic dziwnego – auto jest wygodne, przestronne, praktyczne i łatwe w użytkowaniu. A do tego wszystkiego w wersji z hybrydą typu plug-in o mocy 204 koni mechanicznych ma też świetną wydajność. Przekonali się o tym włoscy dziennikarze z portalu motor1, którzy wzięli go na swoją tradycyjną trasę testową. 

Niemiecki SUV z silnikiem 1.5 TSI e Hybrid o mocy 204 KM odnotował imponujące średnie zużycie paliwa na poziomie 3,1 l/100 km. Oznacza to, że 100 kilometrów możemy przejechać nim za jedyne… 18 złotych. 

Taki wynik udało się osiągnąć także dzięki dużej autonomii elektrycznej gwarantowanej przez akumulator o pojemności 19,7 kWh. Dziennikarze przejechali swoją tradycyjną trasę testową o długości 360 kilometrów. Wyjeżdżając z centrum Rzymu przejechali aż 116 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. 

suv-volkswagen-tiguan-hybryda
fot. Volkswagen

Ta hybryda jest naprawdę oszczędna 

Nowy hybrydowy Volkswagen Tiguan trafił do najlepszej dziesiątki samochodów ogółem. Wyrównał wynik Kia Niro 1.6 GDi, pokonując wszystkie SUV-y, które przetestowali włoscy dziennikarze. A było ich sporo, bowiem Tiguan był 500. samochodem w historii ich testów. 

Trzecia generacja Tiguana okazała się lepsza od wszystkich innych SUV-ów – zarówno kompaktowych, jak i średniego rozmiaru. Toyota RAV4 spaliła 3,25 l/100 km, Mercedes GLC 300 3,35 l/100 km, a BYD Seal 3,8 l/100 km. 

Co więcej, w testowanej wersji znalazło się wyposażenie R-Line. Ale była to wersja niemal najwyższa z 19-calowymi felgami, reflektorami IQ Light LED i tylnymi światłami 3D LED. SUV był wyposażony także w 6-biegową skrzynię DSG i adaptacyjny tempomat. 

suv-volkswagen-tiguan-hybryda
fot. Volkswagen

Przeczytaj również