Testy F1, Barcelona: Ostatni dzwonek przed Melbourne. Zapowiedź testów

We wtorek 26 lutego rozpocznie się druga tura testów przedsezonowych Formuły 1 na hiszpańskim obiekcie w Montmelo. Tym razem ekipa Roberta Kubicy powinna bez żadnych opóźnień rozpocząć 4-dniowe przygotowania do pierwszej rundy w Australii.

Wraz z prezentacją Alfy Romeo, która odbyła się w zeszły poniedziałek na Circuit de Barcelona Catalunya, ruszyły przedsezonowe testy. Jednakże, dla polskich kibiców rozpoczęcie przygotowań stało pod znakiem oczekiwania na bolid Wiilliamsa. Ten ostatecznie pojawił się na torze dopiero trzeciego dnia popołudniu. Dzięki temu ekipa z Grove była w stanie przygotować się do nadchodzącego tygodnia, który dla rozwoju FW42 będzie kluczowy.

Zespół Williamsa czeka więc trudny tydzień, o czym zdaje sobie sprawę drugi kierowca ekipy George Russell. – Do czasu gdy w pełni nie poznamy samochodu, ciężko będzie określić nasze realne tempo na tle innych zespołów. Mimo iż pokonałem tylko 11 prawdziwych okrążeń, samochód daje bardzo jasne informacje o swoich limitach, niedociągnięciach. Wiemy dokładnie, nad czym musimy popracować w nadchodzącym tygodniu – skomentował.

Najlepsze okrążenie Russella było o 3,6 sekundy gorsze od Nico Hulkenberga (Renault), czy 1,3 sekundy gorsze od kolejnego najwolniejszego bolidu – Racing Point RP19 Lance’a Strolla. Potwierdzając słowa Kubicy, który wspomniał, że bolid był swego rodzaju kompromisem. Ponadto, Russel przyznał, że FW42 widoczny w Barcelonie nie był ostatecznym kształtem ich konstrukcji na ten sezon.

Nie tylko Williams

Problemy i bolączki wieku dziecięcego dotykały także inne zespoły. Przez cztery dni na tyłach stawki obserwowaliśmy mistrzów świata, zespół Mercedesa. Choć ciężko jest wyobrazić nam sobie, by stajnia z Brackley nie wykonywała po prostu innego programu od reszty stawki (z czego wynikały gorsze czasy okrążeń), na kilka problemów uwagę zwrócił Valtteri Bottas.

– Jest nad czym pracować, ale towarzyszy nam dobre odczucie w tym sensie, że bolid wydaje się mieć potencjał. Po pierwsze, musimy dokonać ulepszeń. Trochę zmagaliśmy się w ciągu tygodnia ze znalezieniem dobrego balansu dla wszystkich zakrętów. Na jednych łukach auto zachowywało się dobrze, na innych były problemy z balansem, a na jeszcze innych kłopoty przybierały ogromne rozmiary. Na koniec doprowadziliśmy samochód do znacznie lepszego stanu, ale pewne problemy z tym, jak się prowadzi, mogą zostać rozwiązane tylko określonymi poprawkami. Podsumowując, mamy nadzieję zażegnać je wkrótce – zapowiedział drugi kierowca Mercedesa.

Problemy w raju?

Nieoficjalnie mówi się, że bolid W10 traci na każdym okrążeniu około pół sekundy nad największym rywalem – Ferrari. Niemiecka marka jest niepokonana w F1, odkąd nastała era hybrydowych silników V6 turbo. Innymi słowy,  rok 2019 rozpoczęła na niższym biegu niż ich rywale z Maranello.

W między czasie, kłopoty zdecydowanie innej natury dotknęły stajnię McLarena w trakcie piątkowego dnia filmowego zorganizowanego już po zakończeniu testów. W garażu brytyjskiej ekipy doszło do groźnego pożaru, w skutek czego ucierpiało trzech mechaników. – W garażu pojawił się niewielki ogień podczas prywatnego dnia filmowego. Jednakże, pożar został szybko ugaszony, a do akcji natychmiastowo wkroczyły służby lekarskie i ratunkowe. Trzech członków zespołu zostało przewiezionych do centrum medycznego z niewielkimi obrażeniami i tego samego dnia opuściły ośrodek– ogłosił zespół McLaren w specjalnym komunikacie.

Interesująco, ostatniego dnia testów na najmiększą mieszankę opon Pirelli C5 zdecydował się Nico Hulkenberg. Niemiec wykręcił najlepszy czas nie tylko czwartkowej części, ale i wszystkich 4 dni łącznie. Jednakże, niedługo potem kierowca Renault nie ukończył okrążenia zjazdowego, parkując R.S.19 na torze.

Całkowity dystans pokonany przez zespoły na testach w sezonie 2019:

P. Zespół Bolid Okrążenia Kilometry
1. Mercedes Mercedes W10 612 2.848,860
2. Ferrari Ferrari SF90 598 2.783,690
3. Alfa Romeo Alfa Romeo Ferrari C38 506 2.355,430
4. Toro Rosso Toro Rosso Honda STR14 481 2.239,055
5. Red Bull Red Bull Honda RB15 475 2.211,125
6. McLaren McLaren Renault MCL34 445 2.071,475
7. Renault Renault R.S.19 434 2.020,270
8. Haas Haas Ferrari VF-19 383 1.782,865
9. Racing Point Racing Point Mercedes RP19 248 1.154,440
10. Williams Williams Mercedes FW42 88 409,640

Harmonogram drugiej tury

W niedzielę wieczorem zespół prowadzony przez Claire Williams podał do publicznej informacji nieco zmieniony harmonogram jazd na nadchodzący tydzień. Pierwotnie kierowcy mieli zmieniać się za kierownicą FW42 po przerwie obiadowej, jednak ostatecznie zdecydowano się na przydzielenie każdemu z nich pełnych dni testowych. Tym samym we wtorek i czwartek jeździć będzie George Russell. Roberta Kubicę będziemy mogli więc obserwować w środę i piątek.

Harmonogram jazd poszczególnych kierowców podczas testów w Barcelonie*:

Zespół wtorek 26.02 środa 27.02 czwartek 28.02 piątek 01.03
 Mercedes
 Ferrari Leclerc/Vettel Vettel/Leclerc Leclerc/Vettel Vettel/Leclerc
 Red Bull
 Renault
 Haas Kevin Magnussen Romain Grosjean Kevin Magnussen Romain Grosjean
 McLaren
 Racing Point
 Alfa Romeo
 Toro Rosso
 Williams George Russell Robert Kubica George Russell Robert Kubica
*tabela będzie aktualizowana
Testy F1, Barcelona: Ostatni dzwonek przed Melbourne. Zapowiedź testów
Podaj dalej

Wraz z prezentacją Alfy Romeo, która odbyła się w zeszły poniedziałek na Circuit de Barcelona Catalunya, ruszyły przedsezonowe testy. Jednakże, dla polskich kibiców rozpoczęcie przygotowań stało pod znakiem oczekiwania na bolid Wiilliamsa. Ten ostatecznie pojawił się na torze dopiero trzeciego dnia popołudniu. Dzięki temu ekipa z Grove była w stanie przygotować się do nadchodzącego tygodnia, który dla rozwoju FW42 będzie kluczowy.

Zespół Williamsa czeka więc trudny tydzień, o czym zdaje sobie sprawę drugi kierowca ekipy George Russell. – Do czasu gdy w pełni nie poznamy samochodu, ciężko będzie określić nasze realne tempo na tle innych zespołów. Mimo iż pokonałem tylko 11 prawdziwych okrążeń, samochód daje bardzo jasne informacje o swoich limitach, niedociągnięciach. Wiemy dokładnie, nad czym musimy popracować w nadchodzącym tygodniu – skomentował.

Najlepsze okrążenie Russella było o 3,6 sekundy gorsze od Nico Hulkenberga (Renault), czy 1,3 sekundy gorsze od kolejnego najwolniejszego bolidu – Racing Point RP19 Lance’a Strolla. Potwierdzając słowa Kubicy, który wspomniał, że bolid był swego rodzaju kompromisem. Ponadto, Russel przyznał, że FW42 widoczny w Barcelonie nie był ostatecznym kształtem ich konstrukcji na ten sezon.

Nie tylko Williams

Problemy i bolączki wieku dziecięcego dotykały także inne zespoły. Przez cztery dni na tyłach stawki obserwowaliśmy mistrzów świata, zespół Mercedesa. Choć ciężko jest wyobrazić nam sobie, by stajnia z Brackley nie wykonywała po prostu innego programu od reszty stawki (z czego wynikały gorsze czasy okrążeń), na kilka problemów uwagę zwrócił Valtteri Bottas.

– Jest nad czym pracować, ale towarzyszy nam dobre odczucie w tym sensie, że bolid wydaje się mieć potencjał. Po pierwsze, musimy dokonać ulepszeń. Trochę zmagaliśmy się w ciągu tygodnia ze znalezieniem dobrego balansu dla wszystkich zakrętów. Na jednych łukach auto zachowywało się dobrze, na innych były problemy z balansem, a na jeszcze innych kłopoty przybierały ogromne rozmiary. Na koniec doprowadziliśmy samochód do znacznie lepszego stanu, ale pewne problemy z tym, jak się prowadzi, mogą zostać rozwiązane tylko określonymi poprawkami. Podsumowując, mamy nadzieję zażegnać je wkrótce – zapowiedział drugi kierowca Mercedesa.

Problemy w raju?

Nieoficjalnie mówi się, że bolid W10 traci na każdym okrążeniu około pół sekundy nad największym rywalem – Ferrari. Niemiecka marka jest niepokonana w F1, odkąd nastała era hybrydowych silników V6 turbo. Innymi słowy,  rok 2019 rozpoczęła na niższym biegu niż ich rywale z Maranello.

W między czasie, kłopoty zdecydowanie innej natury dotknęły stajnię McLarena w trakcie piątkowego dnia filmowego zorganizowanego już po zakończeniu testów. W garażu brytyjskiej ekipy doszło do groźnego pożaru, w skutek czego ucierpiało trzech mechaników. – W garażu pojawił się niewielki ogień podczas prywatnego dnia filmowego. Jednakże, pożar został szybko ugaszony, a do akcji natychmiastowo wkroczyły służby lekarskie i ratunkowe. Trzech członków zespołu zostało przewiezionych do centrum medycznego z niewielkimi obrażeniami i tego samego dnia opuściły ośrodek– ogłosił zespół McLaren w specjalnym komunikacie.

Interesująco, ostatniego dnia testów na najmiększą mieszankę opon Pirelli C5 zdecydował się Nico Hulkenberg. Niemiec wykręcił najlepszy czas nie tylko czwartkowej części, ale i wszystkich 4 dni łącznie. Jednakże, niedługo potem kierowca Renault nie ukończył okrążenia zjazdowego, parkując R.S.19 na torze.

Całkowity dystans pokonany przez zespoły na testach w sezonie 2019:

P. Zespół Bolid Okrążenia Kilometry
1. Mercedes Mercedes W10 612 2.848,860
2. Ferrari Ferrari SF90 598 2.783,690
3. Alfa Romeo Alfa Romeo Ferrari C38 506 2.355,430
4. Toro Rosso Toro Rosso Honda STR14 481 2.239,055
5. Red Bull Red Bull Honda RB15 475 2.211,125
6. McLaren McLaren Renault MCL34 445 2.071,475
7. Renault Renault R.S.19 434 2.020,270
8. Haas Haas Ferrari VF-19 383 1.782,865
9. Racing Point Racing Point Mercedes RP19 248 1.154,440
10. Williams Williams Mercedes FW42 88 409,640

Harmonogram drugiej tury

W niedzielę wieczorem zespół prowadzony przez Claire Williams podał do publicznej informacji nieco zmieniony harmonogram jazd na nadchodzący tydzień. Pierwotnie kierowcy mieli zmieniać się za kierownicą FW42 po przerwie obiadowej, jednak ostatecznie zdecydowano się na przydzielenie każdemu z nich pełnych dni testowych. Tym samym we wtorek i czwartek jeździć będzie George Russell. Roberta Kubicę będziemy mogli więc obserwować w środę i piątek.

Harmonogram jazd poszczególnych kierowców podczas testów w Barcelonie*:

Zespół wtorek 26.02 środa 27.02 czwartek 28.02 piątek 01.03
 Mercedes
 Ferrari Leclerc/Vettel Vettel/Leclerc Leclerc/Vettel Vettel/Leclerc
 Red Bull
 Renault
 Haas Kevin Magnussen Romain Grosjean Kevin Magnussen Romain Grosjean
 McLaren
 Racing Point
 Alfa Romeo
 Toro Rosso
 Williams George Russell Robert Kubica George Russell Robert Kubica
*tabela będzie aktualizowana

Przeczytaj również