Volkswagen udostępnił wideo z prac rozwojowych nad modelem I.D. R Pikes Peak w tunelu aerodynaminczym. Nie jest to jednak egzemplarz, który pojawi się w Górach Skalistych, a model w skali 1/2 wyprodukowany w technologii druku 3D. Dzięki takiemu rozwiązaniu, niemiecki producent może szybko stworzyć różne elementy pakietu aerodynamicznego, co znacząco przyspiesza proces testów. Na drukarce 3D powstało w tym celu ponad 2000 części.
Aerodynamika samochodu elektrycznego może być nieco inna niż w przypadku aut zasilanych silnikami spalinowymi. Volkswagen mógł zrezygnować z niektórych wlotów powietrza, ponieważ napęd elektryczny nie wymaga tak dużego chłodzenia. To bezpośrednio przekłada się na lepszy i płynniejszy przepływ powietrza po bryle auta. Z kolei bardzo duże tylne skrzydło jest niezbędne ze względu na rzadsze powietrze w górnych partiach trasy.
Volkswagen I.D. R Pikes Peak posiada moc 680 KM. Kierowcą w czerwcowym „Wyścigu do Chmur” będzie Francuz, Romain Dumas. Celem projektu jest pobicie czasu 8:57,118 należący do Rhysa Millena z użyciem elektrycznego prototypu e0 PP100 w 2016 r. Ogólny rekord 8:13,878 dzierży od 2013 r. Sébastien Loeb, który dokonał tego spalinowym Peugeotem 208 T16 Pikes Peak.
Tekst: Marcin Zabolski
Tagi: samochody elektryczne, Volkswagen ID R, Pikes Peak, Volkswagen Motorsport