Pierwsza fabryka Toyoty GR w Europie
Toyota dobrze zdawała sobie sprawę, że jej klienci nadal są chętni na sportowe hot hatche. Z tego względu od kilku lat w Europie można kupić Toyotę GR Yaris, która stała się homologacyjną bazą dla wyczynowej Toyoty GR Yaris Rally2. Jednak w salonach na Starym Kontynencie próżno było szukać jeszcze bardziej spektakularnej Toyoty GR Corolla. Tej cywilnej rajdówki na bazie bestsellerowego kompaktu mogliśmy zazdrościć m.in. Amerykanom i Japończykom.

Jednak na 2026 r. przygotowano aktualizację modelu i zaplanowano jej nowe miejsce produkcji. Oprócz fabryki Motomachi w Jokohamie, Toyota GR Corolla będzie powstawać z zakładzie w brytyjskim Derbyshire. To wyjątkowa sprawa, bo to pierwszy przypadek, gdy samochód po fabrycznym tuningu Gazoo Racing (nie mylić z wersjami wyposażenia GR Sport) powstanie poza Japonią. W dodatku na kontynencie, na którym w ogóle model nie jest oferowany. Tak się przynajmniej wydawało.
Między wierszami wybrzmiewa to bardzo głośno
Optykę na to zmienia jednak ciekawa wypowiedź dla brytyjskiego Auto Express. „Mamy filozofię, że produkujemy tam, gdzie sprzedajemy” – zauważył Matt Harrison, dyrektor korporacyjny w Toyota Motor Europe. „Zatem produkcja [modelu] w Europie i nie sprzedawanie go tu, byłoby w sprzeczności do niej” – dodaje. Choć Toyota oficjalnie tego nie potwierdziła, to trudno bardziej jasny sygnał, że GR Corolla pojawi się w europejskiej ofercie. Nie należy też mieć raczej obaw o ominięcie Polski, która dla Toyoty jest ważnym rynkiem. Pozostaje zatem czekać na oficjalne potwierdzenie, które będzie miłym akcentem po tym jak z rynkiem żegnają się modele GR 86 i GR Supra.
