Ten nowy SUV powstał przy współpracy z Huawei. Wygląda obłędnie, a cena? Jest śmiesznie niska

Avatr 07 to nowy elektryczny SUV z Chin, który ma być konkurentem popularnego modelu Tesla Y. Ku temu argumenty ma mocne. Kosztuje „tylko” 34 tys. dolarów, ma elektryczny silnik, który generuje 590 KM, wykorzystuje wiele technologii znanej na polskim rynku od dawna firmy Huawei i co najważniejsze – wygląda po prostu obłędnie.

Ten nowy SUV powstał przy współpracy z Huawei. Wygląda obłędnie, a cena? Jest śmiesznie niska
Podaj dalej

Avatr to wspólny projekt firm Changan, CATL i Huawei. Changan jest właścicielem 40% udziałów, CATL posiada ponad 17%. Z kolei Huawei nie ma udziałów w projekcie. Zamiast tego pełni rolę kluczowego dostawcy części. Samochód był już wcześniej pokazywany na oficjalnych zdjęciach. Jest to crossover średniej wielkości, który ma na celu konkurować z Teslą Modele Y. Jego stylizację stworzył Nader Faghihzadeh, projektant odpowiedzialny za nadwozie nowego BMW serii 7.

W jego przedniej części znajdują się dwustopniowe światła do jazdy w technologii LED z reflektorami zintegrowanymi z przednim zderzakiem. Posiada również opcjonalne kamery zamiast lusterek bocznych i dwie cienkie lampy tylne.

fot.: arnewschina.com

Trochę liczb…

Choć 07 jest pozycjonowany jako rywal Modelu Y, jest nieco większy od Tesli. Ma 4825 mm długości, 1980 mm szerokości, 1620 mm wysokości i 2940 mm rozstawu osi. To sprawia, że ​​jest on o 75 mm dłuższy, 59 mm szerszy i 4 mm niższy niż Model Y. Będzie dostępny z kołami 20-calowymi i 21-calowymi.

fot.: arnewschina.com

Avatr będzie sprzedawał 07 zarówno w wersji BEV, jak i w wersji EV o zwiększonej zasięgu. Podstawowy BEV ma pojedynczy silnik na tylnej osi o mocy 338 KM i akumulator LFP firmy CATL. W planach jest także dwusilnikowy BEV, który będzie miał łączną moc 590 KM. Na koniec SUV dostanie standardowy EREV z silnikiem elektrycznym o mocy 310 KM na tylnej osi. Dodatkowo jednostka ta będzie wspierana 1,5-litrowym silnikiem o mocy 154 KM. Dostępny jest również EREV z napędem na wszystkie koła, oferujący łączną moc 485 KM i zasięg 178 km w trybie całkowicie elektrycznym.

Przeczytaj również