Ten nowy chiński SUV będzie "produkowany" w Europie. Sprytny myk na obejście unijnych ceł

Chiński gigant GAC przenosi produkcję modelu Aion V do austriackiej fabryki Magna. Wszystko po to, aby uniknąć ceł, dołączając do rosnącej liczby chińskich producentów wchodzących na europejski rynek. Ich najnowszy SUV oferuje zasięg do 744 kilometrów i posiada silnik elektryczny o mocy 181 koni mechanicznych. 

nowy-suv-gac-aion-v
Podaj dalej
nowy-suv-gac-aion-v
fot. GAC

Spis treści 

  • GAC będzie produkować elektrycznego SUV-a w fabryce Magna w Austrii
  • Przeprowadzka pozwoli uniknąć europejskich ceł na importowane pojazdy 
  • Model Aion V oferuje zasięg do 744 kilometrów i silnik elektryczny o mocy 181 KM 

Nowy SUV z Chin powstanie w Europie 

Guangzhou Automobile Group, lepiej znana jako GAC, stara się dołączyć do rosnącej liczby chińskich producentów ze swoimi fabrykami w Europie. To pozwala na uniknięcie rosnących ceł importowych. Firma wybrała uznanego partnera, aby to osiągnąć. GAC nawiązał bowiem współpracę z producentem kontraktowym Magna w zakresie produkcji. 

Firma potwierdziła, że jego w pełni elektryczny SUV o nazwie Aion V będzie produkowany w austriackim Graz. Na przestrzeni lat w tej fabryce zbudowano wiele modeli dla różnych producentów. Wśród nich możemy wymienić m. in. Mercedesa Klasy G, Jaguara I-Pace, BMW Serii 5, czy Toyotę GR Supra.

Niedawne zmiany w umowach z klientami zostawiły firmie Magna wolne moce przerobowe. Kilka modeli, w tym modele Jaguara, opuściły już linie produkcje w Grazu. Z kolei umowy z BMW i Toyotą wygasają w przyszłym roku. Dlatego też firma poszukuje nowych partnerów produkcyjnych. 

nowy-suv-gac-aion-v
fot. GAC

W Austrii buduje się już Xpeng 

We wrześniu tego roku zakład Magny w Grazu rozpoczął montaż innych chińskich samochodów nadwoziu typu SUV. Firma Xpeng produkuje tu swoje modele G6 i G9 przeznaczone na rynek europejski. Proces jest dość niekonwencjonalny. Pojazdy są budowane w Chinach, częściowo rozbierane, wysyłane do Austrii, a następnie ponownie składane w celu ostatecznej dostawy. 

Jednakże, takie podejście pozwala firmom płacić cła tylko za części, a nie za całe pojazdy. To stanowi dość praktyczne obejście obecnego klimatu handlowego. Ale nie wiadomo, czy GAC będzie stosował tę samą metodę. Ale wydaje się bardzo prawdopodobne, że tak właśnie się stanie. 

Model Aion V zadebiutował w drugim kwartale ubiegłego roku i w ostatnich miesiącach odnotowuje też wysoką sprzedaż. Samochód oparty jest na architekturze AEP i ma silnik elektryczny o mocy 181 koni mechanicznych. Klienci mogą wybrać między akumulatorami o pojemności 62, 75 oraz 90 kWh. Największy z nich oferuje zasięg CLTC do 750 kilometrów. 

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również