Skąd tak niskie ceny SUV-ów od BMW?

Wiele osób kojarzy BMW z wysoką jakością, głównie dlatego, że jest to renomowany, prestiżowy producent samochodów. Ponadto, samochody bawarskiej firmy nie są tanie. Jednakże, te konkretne egzemplarze nie mają najlepszej reputacji jeśli chodzi o niezawodność. Modele X5 oraz X6 często zajmują w rankingu TUV miejsca powyżej średniej. A im starsze, tym gorsza jest ich ocena.
Im starsze BMW będziemy chcieli kupić, tym większe ryzyko awarii. Jednakże, w rankingach TUV nie chodzi o samą awaryjność, ale także o przebieg. Przykładowo – Dacia Duster po sześciu czy siedmiu latach użytkowania będzie miała przebieg średnio 81 000 kilometrów, o tyle BMW będzie miało przebieg o 30 000 km wyższy. Modele z serii X5/X6 mają średnio kolejne 10 000 kilometrów więcej. Częste użytkowanie z większą masą SUV-a skutkuje wyższą eksploatacją.
Generacja E70/E71 – na co zwrócić uwagę?

Biorąc wszystko powyższe pod uwagę, modele X5/X6 mogą być wyjątkowo atrakcyjne na rynku aut używanych. Generacje E70 i E71, które zadebiutowały w 2006 i 2007 roku można kupić dziś już od ok. 22 000 złotych. Pod maską dostaniemy przynajmniej 235-konnego, 3-litrowego turbodiesla. SUV-y pochodzą z czasów, gdy niemiecki producent zaczynał dopiero eksperymentować z turbosprężarkami.
Najwięcej problemów w przypadku tych modeli przysparzają właścicielom reflektory. Są one przedmiotem krytyki, podobnie jak panoramiczny dach, którego szczelność nie była najlepsza nawet w czasach, gdy te auta były dużo młodsze. Warto sprawdzić, czy SUV nie przeszedł akcji serwisowej z powodu wycieku płynu wspomagania układu kierowniczego, skorodowanych półosi, czy tarcz hamulcowych.
Nowsze BMW F15/F16 – 215-konny Diesel w podstawie

Jeśli wasz budżet jest nieco wyższy, warto zacząć szukać wśród nowszych generacji F15/F16. Ceny zaczynają się już od nieco powyżej 70 000 złotych. Jednakże, w przypadku tych samochodów czterocylindrowy Diesel o mocy 215 KM znajdował się w podstawie.
Tutaj jednak również nie możemy liczyć na całkowicie spokojną głowę. Samochody wyprodukowane około 2015 roku mogą mieć problemy z przewodami hamulcowymi. Ponadto, również tutaj nie zabrakło akcji serwisowej. Obejmowały one poduszkę powietrzną kierowcy i system recyrkulacji spalin.
Używane G05/G06 – większy budżet, mniejszy silnik

Modele X5 oraz X6 oznaczone tymi skrótami weszły na rynek w 2018 roku, kiedy tendencja do downsizingu miała się już w najlepsze. Zakup będzie kosztował dwa razy więcej niż poprzedniej generacji, czyli około 150 000 złotych. Dostajemy za to jednak całkiem świeżego SUV-a ze wszystkimi najnowszymi technologiami. Również tutaj musimy liczyć się z usterkami dotyczącymi układu kierowniczego, które BMW rozwiązywało za pomocą akcji serwisowych.
Podsumowanie
Wszystkie samochody opisane powyżej będą miały wysoką masę, która ma negatywny wpływ na wszystkie usterki występujące w trzech generacjach. Im starszy i bardziej zużyty samochód, tym więcej problemów sprawiać będą więc mosty i zawieszenie. Ceny części zamiennych, zwłaszcza oryginalnych, nie są niskie. Podobnie jak koszt pracy mechaników w autoryzowanych serwisach.
Kolejnym aspektem, który trzeba mieć na uwadze przed zakupem jest dość wysokie spalanie. Oczywiście, sprawność jednostek napędowych wzrosła wraz z biegiem czasu. Ale w przypadku najstarszych silników wysokoprężnych trzeba spodziewać się spalania na poziomie ok. 12l/100 km. Benzyny potrafiły wziąć nawet o 2 l/100 km więcej.