Spis treści
- W 2025 roku sprzedaż aut elektrycznych marki Hyundai wynosiła 2035 sztuk. To ponad 5 razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku
- Najlepiej sprzedającym się modelem w Polsce pozostaje SUV segmentu C – Tucson
- Koreański producent szykuje dużo nowości na rok 2026, także tych spalinowych
Hyundai Tucson wciąż niedościgniony

Po jedenastu miesiącach pozycja lidera jest niezagrożona. Od stycznia do listopada bieżącego roku Tucson osiągnął wynik 10 654 rejestracji. Coraz większą popularnością cieszy się także odmiana hybrydowa tego modelu. Co ważne, Tucson zostawił wszystkie inne SUV-y i modele Hyundaia daleko z tyłu.
Na drugim miejscu w klasyfikacji sprzedanych egzemplarzy znajduje się model i30. Jednakże, jego strata do liderującego Tucsona jest już ogromna. I30 znalazł w okresie od stycznia do listopada 3978 nowych właścicieli, wyprzedzając o włos mniejszego i20 (3770 rejestracji). Podobny wynik zanotował mniejszy SUV Kona (3571), wyprzedzając Bayona.
Stanisław Dojs, PR Manager Hyundai Motor Poland: – Ten rok zamykamy w bardzo dobrych nastrojach. Spadek sprzedaży był niewielki – globalnie jedynie kilkuprocentowy. Na rynku pojawiło się więcej konkurentów. Hyundai ma jednak bardzo zdrową sytuację biznesową. Wielu konkurentów zdobywa rynek, kompletnie nie licząc kosztów i operując na sporych stratach. My oferujemy klientom samochody z długą gwarancją, które dobrze trzymają wartość i mają wiele zalet, ale nie walczymy ceną „za wszelką cenę”. To znaczy: nie zależy nam na tym, żeby sprzedawać, tracąc na każdym samochodzie.
Sprzedaż elektryków wystrzeliła, ważne premiery

W całej Polsce widać było ożywienie sprzedaży w segmencie samochodów elektrycznych. Jest to związane z uruchomieniem najnowszego, prawdopodobnie ostatniego programu dopłat do aut bezemisyjnych. Cały rynek aut EV w Polsce urósł o 140% i po jedenastu miesiącach osiągnął wynik 35 622 rejestracji. Udział Hyundaia wzrósł z 467 sztuk w 2024 r. do 2035 sztuk w 2025 r. Ogromny udział w tym sukcesie ma najmniejszy model Inster (747 sztuk).
Kolejną nowością w tym segmencie był Hyundai Ioniq 9 – największy, flagowy, elektryczny SUV o mocy sięgającej 435 KM i z ogromnym akumulatorem 110,3 kWh w technologii 800V. Swój debiut miał także odświeżony Ioniq 5, do którego trafił akumulator 84 kWh. Wraz z tą zmianą nastąpił też facelifting wnętrza i karoserii, a do palety dołączono odmianę N line.

Stanisław Dojs, PR Manager Hyundai Motor Poland: – W tym roku debiutowały modele, które siłą rzeczy w Polsce cieszą się mniejszą popularnością niż auta spalinowe czy hybrydowe — pojawiły się dwa bardzo ważne elektryki. Mieliśmy też pierwszy pełny rok sprzedaży mniejszego modelu Inster, który jest obecnie najlepiej sprzedającym się elektrykiem Hyundaia, oraz premierę Ioniqa 9 — bardzo dużego, ponad pięciometrowego SUV-a, dostępnego w wersji 6- i 7-osobowej. Przyszły rok zapowiada się ciekawie, bo poza elektrykami, które są ważne wizerunkowo i uzupełniają ofertę, pojawią się również modele spalinowe. To właśnie one odpowiadają dziś w Polsce za największą sprzedaż i są najbardziej wyczekiwane przez klientów.