Ten Mercedes CDI E 420 jest jedyny w swoim rodzaju

Diesel pracujący pod maską tego Mercedesa Klasy E na pewno jest dynamiczny. Jednakże, przy całej niezawodności jaką szczyci się niemiecki producent, akurat ten konkretny model nie należał do idealnych.
To bardziej nowoczesna jednostka, która generowała 314 koni mechanicznych przy 3600 obr/min. Samochód ważył jedynie 1815 kilogramów, więc jak na tak dużą limuzynę, nie wydaje się to zły wynik. Przynajmniej z dzisiejszej perspektywy. Mercedes oczywiście wyposażony był wyłącznie w automatyczną skrzynię biegów i napęd na tylną oś. To pozwalało rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy. Maksymalna prędkość wynosiła 250 km/h, a spalanie oscylowało w granicach 9 l/100 km. To niemało, ale rekompensował je spory zbiornik o pojemności 80 litrów.
Mimo swoich wielu wad, był to Mercedes z krwi i kości. Samochód był wystarczająco dynamiczny i luksusowy, więc znalazł wielu fanów. Jednakże, ta konkretna jednostka była wyjątkiem od reguły jeśli chodzi o legendarną niezawodność niemieckiej firmy.

Diesel idealny na autostradę, ale nie na długie przebiegi
Mimo fajnej mocy i niezłych wyników na papierze, limuzyna nie była oczywiście przesadnie sportowa. Mercedes spisywał się jednak świetnie na autostradach, o ile akurat niebyłe zepsuty. Ten naprawdę szlachetny krążownik nie słynął z wysokich przebiegów.
Ten konkretny egzemplarz, jaki trafił dziś na sprzedaż, pochodzi z 2008 roku i ma niesamowity przebieg 625 000 kilometrów. To o tyle ciekawe, że do tej pory ciężko było znaleźć auta z przebiegiem 200 000 km, o 400 000 nie wspominając. Jest więc zaprzeczeniem dla wszystkich innych egzemplarzy. Ponadto, samochód wygląda praktycznie jak nowy.
Co więcej, ta E Klasa ma oczywiście bardzo konkretne wyposażenie. Generacja W211 była bardzo eleganckim samochodem. Ten model wystawiony jest na sprzedaż za jedyne 9900 euro, czyli około 42 500 złotych.
