Te hybrydowe SUV-y to dla Polaków najlepsze alternatywy dla Toyoty. Sprzedaż jednego wystrzeliła szczególnie

Samochody hybrydowe są już w Polsce popularniejsze od w pełni spalinowych. Choć dominację w segmencie ma Toyota, to konkurencja nie śpi. Wśród alternatyw dla modeli japońskiej marki dominują SUV-y, a sprzedaż jednego z nich wzrosła bardzo znacząco.

Volvo XC60 / wysoka sprzedaż SUV-a w wersji PHEV
Podaj dalej

Jak wskazują najnowsze dane PZPM, miękkich (MHEV) i pełnych hybryd (HEV) zarejestrowano w tym roku już 138 756 szt. To 7-procentowy wzrost względem pierwszego półrocza 2024 r. i aż 48,6 proc. udziału w rynku. Udział aut benzynowych spadł do 31,1 proc. (88 694 szt.). Odsetek nowych diesli wśród osobówek to już tylko 7,6 proc. (21 676 szt.). Można zatem stwierdzić, że Polacy brną w elektryfikację.

Toyota COROLLA-Hatchback
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

Hybrydowe SUV-y podbijają rynek

O tym, że Toyota dominuje wśród hybryd widać już po rankingu modelowym. Pierwsze 4 miejsca po pierwszym półroczu zajmują samochody japońskie marki. Ranking otwiera oczywiście Toyota Corolla (11 101 szt.), która jest wielkim hitem flot. Jednak już druga Toyota C-HR ma 6 637 rejestracji. Podium uzupełnia Toyota Yaris Cross (6 125 szt.), a tuż za nią jest bestseller segmentu B, czyli „zwykła” Toyota Yaris (5 307 szt.).

Hyundai Tucson na Poznań Motor Show 2025
Hyundai Tucson. // fot. WRC Motorsport & Beyond

Jednak konkurencja nie śpi i też zdobywa rynek hybrydowy. Najmniej do Yarisa traci kolejnych z flotowych hitów, czyli Skoda Octavia (5 102 szt.). Dalej widać tylko SUV-y. Wśród nich hitami są Hyundai Tucson (4 147 szt.) i Volvo XC60 (4 121 szt.). Zwłaszcza miękkie hybrydy tego ostatniego są wyjątkowo rozchwytywane w tym roku. Sprzedaż wzrosła bowiem o 28,8 proc. Szwedzki SUV wyprzedził Nissana Qashqaia (3 790 szt.) i Toyotę RAV4 (3 779 szt.). W pierwszej dziesiątce rynku HEV/MHEV znalazł się jeszcze Mercedes Klasa GLC (3 081 szt.).

Nowy SUV Volvo XC60 2026 lifting
Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Mimo spadku, Toyota jest poza zasięgiem

Po 6 miesiącach 2025 r. Toyota odnotowała spadek rejestracji o 10,1 proc. Jednak 37 745 szt. nadal daje jej pewne prowadzenie w rankingu. O ile rywale zdobyli nieco więcej rynkowego tortu, o tyle drugi Mercedes ma dopiero 9 772 rejestracje. Na podium znalazło się jeszcze BMW (9 242 szt.). Dalej widać kolejne marki premium, czyli Audi (8 550 szt.) oraz Volvo (8 186 szt.).

Skoda Octavia
fot. materiały prasowe

O 52,3 proc. więcej hybryd sprzedaje Skoda, co dało jej awans na 6. miejsce. Czeska marka jest już przed Hyundaiem (7 161 szt.) i Lexusem (7 159 szt.). W dziesiątce zadomowiło się Renault (4 865 szt.), które wyprzedza Nissana (4 671 szt.). Co ciekawe, wymienione Top 10 ma aż 75,5 proc. udziału w polskim rynku HEV/MHEV.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również