Tani SUV od Skody już za 50 000 złotych. Zachwyca niezawodnością i wyposażeniem

Ten tani SUV od Skody nie miał łatwych początków, ale wydaje się, że z biegiem lat zaczyna tylko zyskiwać. Niemieccy dziennikarze przetestowali używane Skody Kamiq. Kontrowersyjny wygląd przysłania faktyczne zalety tego samochodu, a co więcej, jego zakup i utrzymanie będzie wyjątkowo tanie. To może być idealny samochód na dzisiejsze czasy. 

uzywana-skoda-kamiq-suv
Podaj dalej

Skoda Kamiq – idealny SUV na dzisiejsze czasy?

uzywana-skoda-kamiq-suv
fot. Skoda

Już w dniu premiery Skody Kamiq był to dość kontrowersyjny samochód. Wydaje się jednak, że z biegiem lat wszyscy przyzwyczailiśmy się do jego wyglądu, a przecież od tego czasu niemal każdy producent dodał do swojej oferty małego, miejskiego SUV-ika. I choć Kamiq nie został przyjęty przez opinię publiczną najcieplej, to nie znaczy, że jest to zły samochód. Wręcz przeciwnie. Wciąż młode i zadbane egzemplarze wyróżniają się niezawodnością, a do tego nie kosztują kroci. 

Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo

Trzeci SUV w ofercie Skody pojawił się podczas najprawdopodobniej ostatniego pokazu samochodowego w Genewie. Sprzedaż Kamiqa rozpoczęła się wkrótce potem, a w 2019 roku ceny zaczynały się od około 70 000 złotych. Z dzisiejszego punktu widzenia to niezwykle atrakcyjna cena, za którą dziś kupimy maksymalnie Fabię. Od tego czasu Kamiq przeniósł się do wyższych sfer i dziś kosztuje już o około 20 000 złotych więcej. 

Niskie przebiegi i dobre wyposażenie

uzywana-skoda-kamiq-suv
fot. Skoda

Wciąż jednak jest to najtańszy SUV z logiem Skody, jednak ze względu na to, że jest już na rynku przez prawie 5 lat, nie brakuje egzemplarzy na rynku aut używanych. I właśnie tam udali się niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild, aby sprawdzić, jak starzeje się Kamiq i czy warto go kupić. 

Zazwyczaj mamy do czynienia z maksymalnie 4-letnimi samochodami z dość znikomym przebiegiem. Za fajny egzemplarz będzie trzeba zapłacić około 50 000 złotych, co nie jest wygórowaną kwotą. Ponadto, za te pieniądze dostaniemy często bogatsze wyposażenie niż w podstawowych, dużo droższych nowych egzemplarzach. 

Warto pomyśleć o zakupie nieco młodszego egzemplarza, bowiem pierwsze z nich miały dwie akcje serwisowe. Skoda naprawiała samochody swoich klientów z powodu automatycznego połączenia alarmowego oraz modułu zapewniającego łączność. Ten ostatni powodował problemy w samochodach wyprodukowanych do 19 września 2019 roku. Z kolei ten pierwszy problem dotyczył Kamiqa zjeżdżającego z taśmy produkcyjnej do 7 lutego 2020 roku. Oba problemy dotyczyły jednak tylko oprogramowania i zostały rozwiązane. 

uzywana-skoda-kamiq-suv
fot. Skoda

Co sprawdzić przed zakupem?

Poza tymi dwoma drobnostkami, Kamiq nie sprawia żadnych problemów. Niemcy sprawdzali egzemplarz zarejestrowany wiosną 2020 roku i na próżno szukali większych wad. Wskazali jednak dwa potencjalne problemy. W jednostkach benzynowych istnieje ryzyko uszkodzenia lub pęknięcia łańcucha rozrządu. A wersje z automatyczną skrzynią biegów mogą nie pracować idealnie płynnie. 

To jednak wszystkie znane do tej pory negatywne aspekty. Kamiq służy przede wszystkim rodzinom, a nie jako samochód służbowy. Konieczne będzie więc sprawdzenie wnętrza, jak i stanu zderzaków, tworzyw sztucznych, czy dywaników. Testowany przez Niemców egzemplarz miał lekko zadrapany tylny zderzak, a tylne tarcze hamulcowe nadawały się do wymiany. Są to jednak powszechne problemy dla samochodu, który ma przebieg 100 853 kilometry. 

Przeczytaj również