Skoda Kamiq – idealny SUV na dzisiejsze czasy?
Już w dniu premiery Skody Kamiq był to dość kontrowersyjny samochód. Wydaje się jednak, że z biegiem lat wszyscy przyzwyczailiśmy się do jego wyglądu, a przecież od tego czasu niemal każdy producent dodał do swojej oferty małego, miejskiego SUV-ika. I choć Kamiq nie został przyjęty przez opinię publiczną najcieplej, to nie znaczy, że jest to zły samochód. Wręcz przeciwnie. Wciąż młode i zadbane egzemplarze wyróżniają się niezawodnością, a do tego nie kosztują kroci.
Wyjątkowa promocja dla kierowców. Odbierz bon o wartości 120 zł na paliwo
Trzeci SUV w ofercie Skody pojawił się podczas najprawdopodobniej ostatniego pokazu samochodowego w Genewie. Sprzedaż Kamiqa rozpoczęła się wkrótce potem, a w 2019 roku ceny zaczynały się od około 70 000 złotych. Z dzisiejszego punktu widzenia to niezwykle atrakcyjna cena, za którą dziś kupimy maksymalnie Fabię. Od tego czasu Kamiq przeniósł się do wyższych sfer i dziś kosztuje już o około 20 000 złotych więcej.
Niskie przebiegi i dobre wyposażenie
Wciąż jednak jest to najtańszy SUV z logiem Skody, jednak ze względu na to, że jest już na rynku przez prawie 5 lat, nie brakuje egzemplarzy na rynku aut używanych. I właśnie tam udali się niemieccy dziennikarze z portalu Auto Bild, aby sprawdzić, jak starzeje się Kamiq i czy warto go kupić.
Zazwyczaj mamy do czynienia z maksymalnie 4-letnimi samochodami z dość znikomym przebiegiem. Za fajny egzemplarz będzie trzeba zapłacić około 50 000 złotych, co nie jest wygórowaną kwotą. Ponadto, za te pieniądze dostaniemy często bogatsze wyposażenie niż w podstawowych, dużo droższych nowych egzemplarzach.
Warto pomyśleć o zakupie nieco młodszego egzemplarza, bowiem pierwsze z nich miały dwie akcje serwisowe. Skoda naprawiała samochody swoich klientów z powodu automatycznego połączenia alarmowego oraz modułu zapewniającego łączność. Ten ostatni powodował problemy w samochodach wyprodukowanych do 19 września 2019 roku. Z kolei ten pierwszy problem dotyczył Kamiqa zjeżdżającego z taśmy produkcyjnej do 7 lutego 2020 roku. Oba problemy dotyczyły jednak tylko oprogramowania i zostały rozwiązane.
Co sprawdzić przed zakupem?
Poza tymi dwoma drobnostkami, Kamiq nie sprawia żadnych problemów. Niemcy sprawdzali egzemplarz zarejestrowany wiosną 2020 roku i na próżno szukali większych wad. Wskazali jednak dwa potencjalne problemy. W jednostkach benzynowych istnieje ryzyko uszkodzenia lub pęknięcia łańcucha rozrządu. A wersje z automatyczną skrzynią biegów mogą nie pracować idealnie płynnie.
To jednak wszystkie znane do tej pory negatywne aspekty. Kamiq służy przede wszystkim rodzinom, a nie jako samochód służbowy. Konieczne będzie więc sprawdzenie wnętrza, jak i stanu zderzaków, tworzyw sztucznych, czy dywaników. Testowany przez Niemców egzemplarz miał lekko zadrapany tylny zderzak, a tylne tarcze hamulcowe nadawały się do wymiany. Są to jednak powszechne problemy dla samochodu, który ma przebieg 100 853 kilometry.