Najnowsze dane JATO Dynamics wskazują, że w czerwcu zarejestrowano ponad 1,25 mln (1 250 868 szt.) samochodów osobowych. To 4,4 proc. mniej niż w czerwcu 2024 r. Udział SUV-ów w zeszłym miesiącu wzrósł do 57 proc.

Renault Clio przebiło nawet mocarne zamknięcie miesiąca przez SUV-a Tesli
Jednak, czy to oznacza, że model z takim nadwoziem był najlepszy? Bynajmniej. Europejskim bestsellerem, podobnie jak w ostatnich miesiącach, było Renault Clio. Zarejestrowano ich 27,2 tys. szt., czyli o 19 proc. więcej niż rok temu. W skali półrocza francuski hatchback ustępuje tylko Dacii Sandero, ale ciągle skraca dystans.

Hit z salonów Renault pokonał w czerwcu Teslę Model Y. Firma Elona Muska wraca powoli do formy i na koniec półrocza zrobiła ofensywę z dostawami elektrycznego SUV-a. Jednak nawet ta szarża nie pozwoliła na pokonanie Renault Clio. Nową Teslę Model Y zarejestrowano bowiem w liczbie 23,8 tys. szt.

Które modele błyszczały w czerwcu?
Analitycy JATO wskazują, że Clio nie było jedynym subkompaktowym hitem pośród gąszczu SUV-ów. W czerwcu na sporym plusie były takie hity segmentu B jak Peugeot 208 (+16 proc.) czy Opel Corsa (+12 proc.), który w Wielkiej Brytanii sprzedawany jest pod marką Vauxhall.

Spore wzrosty rok do roku zanotowały w zeszłym miesiącu też SUV-y. Ford Puma miał o 15 proc. więcej rejestracji, a BMW X1 o 27 proc. O jedną czwartą więcej naliczono Mini Cooperowi, a Opel/Vauhxall Mokka przebił zeszłoroczny czerwiec o 21 proc.

Wzrosty na podobnym poziomie procentowym odnotowały też Mercedes GLA (+20 proc.) i BMW X3 (+22 proc.). Natomiast różnice na plus w okolicach jedną trzeciej wyników z czerwca 2024 r. miały MG HS (+36 proc.) oraz Mercedes GLC (+31 proc.).