Kolejnym krajem, który zakochał się w Octavii jest Austria, gdzie jest większy niż mogłoby się nam wydawać rynek motoryzacyjny. Z danych instytutu Statistik Austria wynika, że sprzedaż nowych aut urosła tam o 12,6 proc. W ciągu 9 miesięcy 2025 r. zarejestrowano tam 215 115 samochodów. Salony miały wyjątkowo dużo klientów we wrześniu, bo wówczas do bazy dopisano 25 745 nowych pojazdów. Względem września 2024 r. to poprawa aż o 29,4 proc.
Skoda Octavia oparła się tu wysypowi dostaw Tesli Model Y
W tym roku po tytuł austriackiego bestsellera zmierza Skoda Octavia (5 950 szt.). Wrzesień był dla niej kolejnym zwycięskim miesiącem (743 szt.), nawet mimo zmasowanych dostaw Tesli Model Y w Europie (wygrana o 7 rejestracji). Najlepszy w ubiegłym roku Volkswagen Golf (5 289 szt.) sprzedaje się gorzej o 28,1 proc. i raczej musi pogodzić się z oddaniem rynkowego tronu. Na podium nie ma żadnego SUV-a, bowiem do czołowej trójki przebił się SEAT Leon (2 633 szt.).

Spore szanse na Top 3 ma wciąż BMW X1 (3 921 szt.), dla którego wrzesień był wręcz tragiczny. Ciasno wygląda rywalizacja o ostatnią pozycję w pierwszej piątce. Na razie wygrywa ją Skoda Karoq (3 554 szt.), ale Tesla Model Y (3 497 szt.) po wygranym miesiącu weszła do gry. Oprócz nich podobne wyniki notują w tym roku Toyota Yaris/Yaris Cross (3 409 szt.) oraz Skoda Fabia (3 405 szt.). Najlepszą dziesiątkę uzupełniają Dacia Sandero (3 309 szt.) i Volkswagen Tiguan (3 254 szt.).
Skład Top 5 nadal kwestią otwartą
Austriacki ranking marek czytelnie pokazuje, że w tym kraju najczęściej rejestruje się auta z logo Volkswagena (30 314 szt.). Druga jest Skoda (23 244 szt.), a trzecie BMW (14 928 szt.). Kandydatem do podium jest również Audi (13 528 szt.), ale piąty Mercedes (10 013 szt.) już raczej nie. Zresztą o obecność w Top 5 mocno walczą tam SEAT (9 998 szt.), Dacia (9 919 szt.) i Cupra (9 175 szt.). Do Top 10 załapują się jeszcze Hyundai (8 604 szt.) oraz Toyota (8 579 szt.).