Ta zmiana pozwoli na zorganizowanie większej liczby odcinków specjalnych na północy, a przede wszystkim meta kończącego zmagania Power Stage będzie zlokalizowana tuż przy parku serwisowym, co wyznacza nowe standardy w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
– Powstał wyjątkowy pomysł, aby każda runda mistrzostw świata miała Power Stage kończący się w parku serwisowym, a my będziemy pierwsi, którzy wprowadzą ten plan w życie – mówi dyrektor rajdu Glenn Olsson. – Wszystko po to, aby umożliwić świętowanie sukcesu w towarzystwie członków zespołu, kibiców, a także telewizyjnych kamer.
Wszystkie najważniejsze odcinki specjalne, takie jak Karlstad Super Special, Vargasen, czy Hagfors, pozostały w harmonogramie, jednak w przyszłorocznej edycji Rajdu Szwecji zobaczymy aż trzy nowe odcinki specjalne i 58 kilometrów zupełnie nowych tras. Dwa nowe odcinki: norweski odcinek Hof Finnskog zlokalizowany w Asnes, a także Knon na północ od Hagfors. Likenas jest nowym-starym odcinkiem, wracającym do harmonogramu.
– Zastąpiliśmy najbardziej ryzykowne pod względem zimowych warunków atmosferycznych odcinki trzema nowymi, zlokalizowanymi bardziej na północy. Nowa lokalizacja parku serwisowego w Torsby sprawi, że rajd będzie bardziej dostępny dla kibiców – dodaje Johan Magnusson.
Nowa lokalizacja parku serwisowego w Torsby przyniesie sporo korzyści, jednocześnie stawiając przed organizatorami dużo nowych wyzwań. – Wykorzystamy właściwie całe lotnisko, a zespoły WRC przywiozą około 50 dużych ciężarówek. To miejsce znajduje się bardzo blisko dwóch tras szybkiego ruchu, a jako że rajd rozpoczyna się na początku ferii, ruch na drogach z pewnością będzie jednym z wyzwań. Rozwiązanie problemów logistycznych dla zawodników i kierowców będzie kluczowe, jednak już nad tym pracujemy – dodaje Adam Magnusson, menedżer parku serwisowego.