Szilveszter Rallye: Historyczne zwycięstwo Olchawskiego. Zbroja bił się z R5

9 polskich załóg ukończyło węgierski Szilveszter Rallye. Najlepiej z Polaków w 20. edycji Rajdu Sylwestrowego poradzili sobie czwarci na mecie i najlepsi w klasie Amator, Tomasz Zbroja i Jakub Wróbel.

Szilveszter Rallye: Historyczne zwycięstwo Olchawskiego. Zbroja bił się z R5
Podaj dalej

https://www.facebook.com/GOPlusCars/videos/2137562979623182/

Krakowsko-myślenicka załoga Forda Fiesty Proto (wczoraj jedno oesowe podium) zawstydziła dziesięciu posiadaczy samochodów R5. W klasyfikacji generalnej przed duetem GO+ Cars znalazły się tylko trzy ekipy. Czesi, Ondrej Bisaha i Petr Tesinsky (Skoda Fabia R5, której w tym roku używał m.in. Mikołaj Marczyk) obronili 1. miejsce o 8,6 sekundy przed najszybszymi z Węgrów, Adamem Velenczeiem i Csabą Szedo (Fabia R5). Podium skompletowali Laszlo Kiss junior z Yulianną Nyirfas (Ford Fiesta R5).

https://www.facebook.com/GOPlusCars/videos/866754147049000/

W kategorii Historic triumf odnieśli Grzegorz Olchawski i Łukasz Wroński. Audi Quattro A2 zespołu GO+ Cars wygrało wśród historyków 3 z 6 odcinków specjalnych na torze Hungaroring i najbliższych okolicach, w tym końcowy najdłuższy w programie Ring belso (korygyors – 11,10 km). Polacy zdołali wypracować ponad minutę przewagi nad drugimi Otto Tothem i Adamem Mohacsim (Łada VFTS).

https://www.facebook.com/GOPlusCars/videos/375431206537078/

Sukcesy w swoich kategoriach odnieśli także Maciej Serafin z Robertem Pawlakiem, którzy doprowadzili Renault Clio RS na drugim miejscu w H8 (2 zwycięstwa oesowe). Do najszybszych Adam Bardoczy’ego i Edit Dobos (BMW M3 E36) zabrakło pół minuty. Z kolei Miłosz Świegoda i Piotr Augustyński (Opel Astra F) popisali się drugą lokatą w H4, w której rywali Ładą 2101 zdeklasowali Cicas i Frenky.

https://www.facebook.com/GOPlusCars/videos/284622659071166/

O podium w licznie obsadzonej klasie H7 otarli się Kamil Makuchowski i Agnieszka Załęcka (Honda Civic). Do trzeciej lokaty zabrakło 28,5 sekundy. Do czołowej ósemki klasy po ostatniej próbie awansowali Paweł Szot i Wojciech Habuda (Honda Civic). W H8 na 9. lokacie Rajd Sylwestrowy zakończyli Przemysław i Barbara Gosztyłowie (Opel Astra GSI).

Na mecie znalazła się także replika kultowego Poloneza 2000 (w żółtych barwach FSO), którą na Hungaroring przywieźli Mariusz Ziółkowski i Przemek Bosek. Po ogromnych stratach w piątek, Jerzy Smagała i Dante Cinque mogli porywalizować Hondą Civic. Czasy w środku stawki nie zmieniły ich pozycji w klasie i klasyfikacji generalnej.

Dziś z imprezy wycofali się Andrzej Borkowski i Michał Jurgała (wczoraj zaczęli imprezę od trzeciego czasu w H8). Na mecie nie zobaczyliśmy żadnego z polskich Renault Megane. Arkadiusz Boruta i Wojciech Kołaczek w Coupe musieli wycofać się już na pierwszym z sobotnich oesów. Arkadiusz Kula i Małgorzata Opałka w kultowym Maxi popisali się najlepszym czasem w kategorii Historic na OS4, po czym odpadli na przedostatniej próbie.

fot. Grzegorz Kozera

W wynikach ostatniego odcinka zabrakło Pawła Bieguna i Patryka Olejniczaka (Łada 2105 VFTS), którzy do OS5 byli drudzy w H4. W rezultatach z OS6 brakuje także duetu Rafał Szumiec/Konrad Giergiel (Peugeot 306 GTI S16) – 12. w H8.

Przeczytaj również