SUV z Polski w aż 40 proc. wybierany jako elektryk
Avenger okazał się dla Jeepa strzałem w dziesiątkę. Ten przystępny cenowo B-SUV od stycznia do maja zanotował 680 rejestracji, czyli o 92 proc. więcej niż rok temu o tej porze. Imponujący jest w tym udział wersji w pełni elektrycznych. Z najnowszego raportu PZPM wynika, że po 5 miesiącach Avenger na prąd ma 270 rejestracji. Oznacza to niemal 40 proc. udziału we wszystkich sprzedanych w tym roku egzemplarzach. Jednocześnie ten model awansował do Top 10 elektryków polskiego rynku.

Niewątpliwie przyczyną tego może być program „NaszEauto”, dzięki któremu Polacy mogą złożyć wniosek o dofinansowanie w kwocie nawet 40 tys. zł. Pozwala to obniżyć cenę zakupu lub sfinansować opłatę wstępną, aby za kilkaset złotych miesięcznie jeździć Avengerem w abonamencie. Zresztą, perspektywa zwrotu 40 tys. zł sprawia, że Polacy zaczęli kupować wiele małych i względnie tanich elektryków. Te bowiem są rewelacyjną opcją do miasta.
Które samochody elektryczne najlepiej sprzedają się w Polsce?
Po 5 miesiącach 2025 r. bestsellerem segmentu BEV (ang. battery electric vehicle) jest jednak Tesla Model Y. SUV produkowany w Niemczech ma 871 rejestracji, co stanowi dla niego spadek o 24,2 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Co ciekawe na drugim miejscu mamy remis. Tam Tesla Model 3 ma tyle samo rejestracji (485) co tania Dacia Spring.

Jednak apetyt na czołową trójkę ma Kia EV6 (448 szt.), która w tym roku nawet otwierała to zestawienie. Czołową piątkę uzupełnia siostrzana Kia EV3 (379 szt.), ale blisko nie są Citroen e-C3 (361) i Hyundai Kona (336). W czołówce jest także rewelacja zeszłego roku, Volvo EX30 (304). Dziesiątkę kompletują chiński Leapmotor T03 (288) oraz wspominany wcześniej Jeep Avenger (270).
Które salony wydają najwięcej elektryków?
Licząc rejestracje wszystkich elektrycznych modeli, to liderem polskiego rynku w dalszym ciągu jest Tesla (1 369 szt.). Główną alternatywą dla niej są jednak koreańskie marki, czyli Kia (1 006) i Hyundai (757). Tym samym na podium nie ma już żadnej marki premium, ponieważ BMW uzbierało 676 rejestracji, a Mercedes 603. Za Dacią (485) i Citroenem (461) jest już chińskie BYD (436). Do dziesiątki polskiego zestawienia dostał się też Ford (398), który wyprzedził Audi (384).