Cypr to dość niewielki rynek motoryzacyjny, dlatego tym bardziej duże wzrosty sprzedaży są tam wydarzeniem. Z raportów SEMO Cyprus oraz Innosoftu wynika, że od stycznia do listopada 2025 r. dokonano tam tylko 13 930 rejestracji nowych samochodów. To o 3,1 proc. mniej niż po 11 miesiącach ubiegłego roku. Listopad był tam dość chudym miesiącem (-8,6 proc.), bo nie udało się przekroczyć nawet tysiąca rejestracji (980 szt.).
SUV z Polski zadomowił się na sprzedażowym podium
Na Cyprze niezmiennie najlepiej sprzedaje się Kia Stonic (748 szt.), która jest tam popularniejsza od Kii Sportage (618 szt.). Oba SUV-y notują tam około 30-procentowe spadki sprzedaży. Nie inaczej jest w przypadku Hyundaia Tucsona (563 szt.), który i tak był najlepszy w listopadzie. Gorzej niż w zeszłym roku sprzedają się też Nissan Qashqai (513 szt.), Volkswagen T-Roc (466 szt.) i Nissan Juke (407 szt.).

Klienci w sporej części uciekają do salonów Jeepa, gdzie można kupić nowego Avengera (370 szt.). SUV z Polski odnotował tam spektakularną poprawę rejestracji o 193,7 proc. Już poradził sobie z Toyotą C-HR (353 szt.) i Renault Arkana (348 szt.). O ostatnie miejsce w czołowej dziesiątce biją się tam Toyota Yaris Cross (315 szt.) i Hyundai Kona (307 szt.). Z Top 10 na dobre pożegnał się tam Volkswagen T-Cross (241 szt.).
Kia nadal dyktuje tutaj warunki
Na Cyprze najwięcej nowych samochodów wciąż sprzedaje Kia (2 143 szt.). Co prawda jej rejestracje spadły o 22,7 proc., ale wciąż ma 15,4 proc. udziału w rynku. Numerem dwa jest Toyota (1 346 szt.), która raczej pojedynkuje się z Hyundaiem (1 228 szt.). Po listopadzie najbliżej podium jest Nissan (1 199 szt.), który przeskoczył Volkswagena (1 192 szt.). W segmencie premium rządzą tam BMW (729 szt.) i Mercedes (683 szt.). Natomiast Renault (630 szt.) i Jeep (576 szt.) notują lepszą sprzedaż od Audi (503 szt.).