Jak debiutować w Top 10, to tak jak SUV z Polski
Może i Czarnogóra nie jest dużym rynkiem europejskim, ale to kolejny kraj w Europie, który w dużych ilościach kupuje „naszego” Jeepa Avengera. Z danych CE Auto, w czerwcu 2025 r. sprzedano tam 456 samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych. Zeszłego miesiąca najczęściej rejestrowano tam Skodę Kamiq (38 szt.).

Jednak Jeep Avenger z liczbą 30 rejestracji po raz pierwszy znalazł się w czołowej dziesiątce i to od razu na drugim miejscu. To oznacza, że SUV z Polski sprzedawał się średnio raz dziennie. Na podium zmieściła się tam jeszcze tylko Skoda Octavia (26 szt.), która wyprzedziła Dacię Sandero (25 szt.). 18 rejestracji wystarczyło Volkswagenowi Golfowi do zajęcia miejsca w pierwszej piątce miesiąca.

Za szóstą Toyotą Corollą (16 szt.), sklasyfikowano 3 modele, które uzyskały po 13 rejestracji. Były to Dacia Duster, Renault Clio i dostawcze Iveco Daily. Dziesiątą lokatę ex aequo zajęły w czerwcu Toyota Corolla Cross oraz Skody Fabia i Scala (po 12 szt.).
Bestseller miał ciężko, bo ledwo załapał się do dziesiątki
W pierwszym półroczu Czarnogórcy zarejestrowali łącznie 2 327 pojazdów. Pierwsze miejsce przejęła tam Dacia Sandero z liczbą 186 rejestracji. Po 6 miesiącach wiceliderem jest tam Skoda Kamiq, którą rejestrowano 114 razy. Podium kompletuje Skoda Fabia (96 szt.), której zabrakło 4 egzemplarzy do setki. Tuż za podium są Toyota Corolla (91 szt.) i Hyundai Tucson (89 szt.).

Hitem czarnogórskiego rynku jest też Dacia Duster, remisująca z Toyotą Yaris (po 71 szt.). Za ósmą Skodą Octavią (66 szt.) plasuje się dopiero Skoda Scala (65 szt.), która była tam bestsellerem 2024 r. W czołowej dziesiątce jest jeszcze bestsellerowy niemiecki kompakt, czyli Volkswagen Golf (64 szt.).