Z badania KPMG i PZPM wynika, że w pierwszym półroczu zarejestrowano 273 tys. aut osobowych, czyli o 10,5 proc. więcej niż przed rokiem. Urosły niemal wszystkie segmenty, najszybciej E (klasa wyższa) — o 49,7 proc. — i F (auta luksusowe) — o 45,5 proc.
Jakub Faryś, prezes PZPM: Dynamicznie rośnie też segment małych i średnich SUV-ów i crossoverów. W pierwszej połowie roku ich rejestracje zwiększyły się o 28 proc. Stanowią już ponad 29 proc. rynku i zepchnęły z pozycji lidera najpopularniejsze do tej pory samochody klasy kompaktowej (segment C), których udział to już niespełna 28 proc.
Wzrostowi liczby rejestracji towarzyszą lepsze wyniki finansowe polskich fabryk. W analizowanym okresie produkcja sprzedana wyniosła 79,3 mld zł i była większa o 2,5 proc. Z taśm montażowych zjechało w tym czasie więcej samochodów dostawczych i ciężarowych (o 17 proc.) oraz autobusów (o 13 proc.), ale mniej aut osobowych (o 13,6 proc.). Łącznie wyprodukowano 362,1 tys. pojazdów, co oznacza spadek o 6,7 proc.
157, 1 tys. Tyle nowych samochodów osobowych zarejestrowali w pierwszej połowie 2018 r. polscy przedsiębiorcy — o 12,5 proc. więcej niż rok temu…
80,2 tys. …a tyle nabywcy indywidualni (wzrost o 5,6 proc.)
79,1 tys. Tyle zarejestrowanych w pierwszym półroczu aut należało do segmentu małych i średnich SUV-ów. Tym samym ten rodzaj nadwozia z 29-procentowym udziałem w rynku stał się najchętniej wybieranym, detronizując auta kompaktowe (niespełna 28 proc.).