Subaru kończy produkcję legendarnego boxera EJ20. Na jego bazie zbudowano m.in. silnik do WRC

Subaru kończy produkcję legendarnego boxera EJ20. Na jego bazie zbudowano m.in. silnik do WRC

Podaj dalej

Subaru zapowiedziało zakończenie produkcji swojego kultowego silnika boxer o oznaczeniu EJ20. Na pożegnanie na rynku japońskim pojawi się specjalna wersja Subaru WRX STI EJ20 Final Edition, która zostanie zaprezentowana na Tokyo Motor Show (23 października – 4 listopada).

Pierwsza generacja jednostki zadebiutowała w modelu Legacy w 1989 r. Silnik był bazą dla wielu wybitnych modeli cywilnych jak Impreza GT, Impreza WRX STI oraz wyczynowych jak A-grupowa Impreza 555 czy wreszcie szereg kolejnych ewolucji samochodów WRC japońskiej marki.

Subaru WRX STI EJ20 Final Edition

EJ20 będzie oferowana ze specjalnie zestrojonym silnikiem, a do niebieskiego lakieru nadwozia wkomponowano 19-calowe alufelgi od BBS, oczywiście w kolorze złotym. Nabywcy limitowanej edycji samochodu będą wylosowani drogą loterii, której szczegóły zostaną ujawnione za miesiąc.

Z końcem grudnia fabryka w Oizumi w prefekturze Gunma przestanie produkować historyczne silniki. Jednocześnie Subaru w Japonii przestało przyjmować zamówienia na WRX STI obecnej generacji.

Nowa generacja Subaru WRX STI jeszcze w 2020 r. Pod maską wyraźnie mniejszy silnik

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News