Do opisywanego wydarzenia doszło w Słowenii, gdzie z danych ADS SLO wynika, że w tym roku zarejestrowano tam już 35 243 samochody. To o 7,2 proc. więcej niż po 7 miesiącach 2024 r. Wzrost napompował m.in. zeszły miesiąc (5 109 szt.), bo lipiec zakończył się z 12,8-procentowym wzrostem.
Sensacyjny miesiąc chińskiego SUV-a
W lipcu 2025 r. zestawienie najpopularniejszych modeli samochodów w Słowenii otworzyło Renault Clio (299 szt.). Druga była Skoda Octavia (186 szt.), która wyprzedziła nieoczekiwanie chińskiego SUV-a. Forthing T-Five Evo (148 szt.) przebojem wbił się do czołowej dziesiątki, lądując od razu na podium.

Inne crossovery jak Renault Captur (121 szt.), Peugeot 2008 (116 szt.) czy Hyundai Tucson (113 szt.) tym razem musiały uznać jego wyższość. Jeszcze tylko trzy inne modele mogły pochwalić się miesięcznym rezultatem, liczonym w setkach. Były to: Volkswagen Golf (107 szt.), Skoda Kamiq (106 szt.) i Dacia Sandero (103 szt.). Z 99 rejestracjami w Top 10 pojawił się jeszcze Citroen C3 (99 szt.).
Jak wygląda sytuacja po 7 miesiącach?
Sumując rejestracje od stycznia od lipca 2025 r. to bestsellerem słoweńskiego rynku jest Renault Clio (1 519 szt.). Skoda Octavia (1 270 szt.) utrzymała pozycję wicelidera, ale w tym roku mocno naciska ją Renault Captur (1 229 szt.). Francuski SUV odjechał konkurencji w segmencie, bo czwarta Skoda Kamiq ma dopiero 891 rejestracji.

Miejsce w Top 5 po siedmiu miesiącach przypada Skodzie Kodiaq (799 szt.). Wysoko są też Volkswageny (lider rynku): Golf (733 szt.) i Tiguan (691 szt.). Kroku dotrzymują im także Hyundai Tucson (688 szt.), Citroen C3 (681 szt.) i Peugeot 2008 (638 szt.). Z czołowej dziesiątki wypadła z kolei Dacia Duster (600 szt.). Sensacja zeszłego miesiąca, Forthing T-Five jest już na 22. miejscu. Sprzedaż chińskiego SUV-a osiągnęła pułap 408 szt.