Spektakularne kombi na bazie BMW E36 na sprzedaż. Niemcy zbudowali tylko 89 egzemplarzy

Alpina B3 Touring zbudowane na bazie BMW Serii 3 generacji E36 może być jednym z najbardziej fascynujących egzemplarzy obecnie wystawionych na sprzedaż. Samochód wykończony charakterystycznym dla niemieckiego tunera niebieskim kolorem ze złotymi prążkami wygląda spektakularnie. Ponadto, nie jest wcale w stanie muzealnym, co tylko działa na jego plus. 

bmw-1996-alpina-b3-3.2-touring
Podaj dalej

Wyjątkowe BMW stuningowane przez Alpinę

bmw-1996-alpina-b3-3.2-touring
fot. Bring a Trailer

Na samą myśl o niemieckim tunerze Alpina wielu entuzjastom motoryzacji szybciej zabije serce. Podchodzi ona w wyjątkowy sposób do modyfikowania samochodów BMW, czego najlepszym przykładem jest ten konkretny egzemplarz. Niemcy skupiają się na kategorii grand touring. Oznacza to, że Alpiny są szybsze od standardowych modeli z Bawarii, ale nie są aż tak hardcorowe jak modele „M”. 

Ta konkretna Alpina B3 3.2 Touring powstała w 1996 roku pojawiła się na sprzedaż w serwisie Bring a Trailer. Możemy śmiało założyć, że samochód nie będzie tani, ale znalezienie drugiego takiego egzemplarza będzie stanowiło nie lada wyzwanie. Wszystko dlatego, że Alpina najwyraźniej zbudowała tylko 89 egzemplarzy B3 3.2 Touring. A ten wyróżnia na tle reszty jeszcze dodatkowo manualna skrzynia biegów. 

bmw-1996-alpina-b3-3.2-touring
fot. Bring a Trailer

Samochód pierwotnie został wyeksportowany do Japonii, a w 2017 roku trafił do Holandii. Stamtąd w 2020 roku przeniósł się do Stanów Zjednoczonych, po których drogach jeździ aż do dzisiaj. Oprócz manualnej skrzyni biegów, właściciel dodał także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wykonał także szereg czynności serwisowych, takich jak przebudowę rozrządu VANOS, czy układu podnoszenia wysokości jazdy. 

Centralnym elementem E36 jest oczywiście silnik 

bmw-1996-alpina-b3-3.2-touring
fot. Bring a Trailer

Alpina wypuściła swoje wyjątkowe kombi na rynek w 1996 roku i skupienie wszystkich padło oczywiście na silnik. 2,8-litrowy silnik z modelu 328i otrzymał pojemność aż 3,2 litra, nowe tłoki i układ wydechowy. Dzięki wprowadzonym zmianom moc wzrosła ze 193 do 265 koni mechanicznych. To mniej niż M3, ale jak wspomnieliśmy, Alpina nie chciała konkurować w tym segmencie. 

Kombi ma specyficzne dla Alpiny sprężyny Eibach, amortyzatory Bilstein, a na zewnątrz widzimy typowy, subtelny body kit Alpina. Nie mogło też zabraknąć charakterystycznego niebieskiego koloru i świetnie wyglądających złotych elementów. Całość dopełniają 17-calowe wieloramienne felgi. 

bmw-1996-alpina-b3-3.2-touring
fot. Bring a Trailer

Wewnątrz siedzenia i kierownica obszyte są niebiesko-zielonymi kolorami Alpina. Są nawet oryginalne dywaniki niemieckiego tunera. To drobnostki, które będą ekscytować najwierniejszych fanów tunera. Kombi ma na liczniku nieco ponad 160 000 kilometrów i nie jest w stanie muzealnym. Ale dzięki temu jest nawet nieco fajniejsze. Alpiny były przecież stworzone właśnie po to, aby w szybkim tempie pokonywać ogromne dystanse. Kolejny właściciel tego samochodu z pewnością będzie wielkim szczęśliwcem. 

bmw-1996-alpina-b3-3.2-touring
fot. Bring a Trailer

Przeczytaj również